Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-09-01, 15:40   #1
Annastigsson Annastigsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 250
Question Designer 1

Var ute på Husqvarnas sida idag och såg något om USB till D1.Men det funkar väl bara till de ny D1orna eller det går även till den gamla om man uppdaterar.
Annastigsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 16:32   #2
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Du nämner dom nya D1rna och då förmodar jag att du menar SE:n för det heter nya modellen. Ja till den går usb men vad jag har hört så kommer Hq att erbjuda ombyggnad av dom D1rna så att även dom ska kunna användas med usb, men när det kommer att ske och vad det kommer att kosta vet jag inte. Kanske någon annan kan svara på.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 17:21   #3
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Designer 1 och SE är inte samma maskin säger jag som nyss köpt en SE till flickebarnbarnet och mig - men funderat innan på en ombyggd Designer 1. Prisskillanden är fortfarande rätt stor .........
Efter vad jag fått veta finns idag USB-ombyggda i Husqvarnas "ordinarie" sortiment. Ring närmaste Husqvarna-butik och kolla läget. Tror inte det var någon större prisskillnad!
Jag har så kul med SEn så jag knappast hinner kolla sysidan
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 18:54   #4
Annastigsson Annastigsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 250
Om jag fattade rätt så är det nog som så att D1 har en variation med usb och SE är den nyaste Hus-modellen.
Men det ska alltså gå att "bygga" om den "gamla" D1 till den med USB....???? Lite rörigt blir det
mvh anna
Annastigsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-02, 20:46   #5
Avsl081020 Avsl081020 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 33
Jag Har D1 med usb och jag tror att den kom ut som ny i april i år om jag inte är ute på villovägar, det är inte samma maskin som SE men man använder ett usb minne istället för diskett sen försöker jag lära mig den så jag kan inte uttala mig så mycket mer, men det är en rolig maskin att hantera, fast jag kan slita mina grå innan jag fattar instuktionsboken men det kommer sig väl såsmåningom.
Avsl081020 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-02, 21:32   #6
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Designer 1 med usb är samma grundmodell som den tidigare med diskett. Modellen är - om jag inte missminner mig - snart bortåt 10 år gammal. SE, som är Husqvarnas nyaste modell, kom ut på marknaden hösten 2005. Den har ett helt annat chassi, många fler funktioner, annan belysning och fler brodermöjligheter - men inte vet jag om den är bättre

Har i veckan varit på "kurs" hos min säljare - och försöker att långsamt smälta all info om min SE.
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-04, 17:38   #7
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Den information jag fått från Husqvarna är att alla D1r levereras nu med USB-stick istället för diskett. (Kan säkert finnas några med diskett kvar i något lager eller så, men i princip alla nya ska vara med USB.)

Som skrivits ovan är USB-maskinen i grunden lika den gamla D1:a, men uppdaterad för att klara av nya funktioner som kommer framöver. Tex större (bredare) bågar. Vilket inte är så konstigt då det är en modernare utgåva helt enkelt.

Det går att bygga om de "gamla" D1rna anpassade för diskett. Man byter helt enkelt ut den "den lilla datorn" i maskinen. Vad det kostar fick jag inget svar på. De handlare jag pratade med hade inte fått informationen än. Har någon byggt om sin maskin vore det intressant att höra vad det kostade.

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons