Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-05-29, 17:40   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Embird 8.8 och Windows 7

Hej!

Jag har uppgraderat till windows 7 (64-bitar) nu.
Jag installerade Embird och det gick ganska bra.

Nu får jag hela tiden en ruta som gnäller över att om jag vill köra programmet Embird. Jag undrar hur jag kan få bort rutan just för Embird specifikt utan att sänka säkerheten för hela Windows 7?

Sedan är det en sak som stör mig ända från början. Det är att programmet vill att jag gör backup på lösenordet. Men det har jag redan gjort tusen gånger och jag har det på lite olika ställen. Hur kan man göra för att stänga av förfrågan? (utan att göra det igen och igen och igen...)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-29, 20:28   #2
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Du måste sänka säkerheten på allt, går inte att göra för specifika program. Min man jobbar med datorer och detta är den löjligaste grejen han varit med om. När han installerar ny dator för kund drar han ner reglaget till botten. Man har alltid något annat som kollar upp filer mm så detta behövs inte. Jag har själv precis bytt till ny dator och har inte detta aktiverat.

Backup på lösen kan du bocka bort. I Manager går du till Hjälp/Passwords och under översta överersta dropdownlistan finns en bockruta den är säkert ibockad.

Monica Boberg
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-29, 21:12   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Hehe, tack för hjälpen.

Ja det där med skyddet är lite väl förbjudande. Förut brukade jag få liknande från Kaspersky, mitt antivirusprogram men där kunde man sätta själv om man litar på programmet i fortsättningen.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons