Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-21, 11:47   #1
LottaL LottaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 1
Nybörjare på allt...

Har tänkt att även jag ska "bli med brodyrmaskin"!

Måste erkänna att ju mer man läser på sysidan desto mer sugen blir man på att börja. Det verkar finnas så mycket kompetenta människor här så man borde kunna hitta svaren på det flesta frågor man kan stöta på...

Funderar på att köpa en Janome Design från England som någon här på sysidan tipsade om. Har varit i kontakt med dem så förmodligen finns de iallafall. Kanske en chanstagning...
Är det någon som har provat att köpa maskinen därifrån?

Vad behöver jag mer än maskinen för att komma igång? Program mm?
LottaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 14:32   #2
siw siw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 34
Även jag är nybörjare!!!

Sytråd och program m.m. kostar mycket pengar jag vet!!! Jag har lagt ner minst 10.000 på det förutom maskinen.Ändå har jag köpt programmet och tråden billigt. Jag har köpt en begnad maskin och fått massor av tillbehör som nog inte ingår i en ny maskin
Siw

Senast redigerad av siw den 2008-01-21 klockan 14:35.
siw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-27, 20:00   #3
alij alij är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 27
tråd mm

Jag är också nybörjare. Jag har läst någonstans att det gick bra med vanlig polyestertråd till broderier och jag har provat. Det fungerade bra framförallt till handdukar och sådant som slits hårt. Gjorde "symärken" till sambons systerson om hade trasiga knän på jeansen. det blir inte riktigt lika blankt men det fungerar till dessa saker. Jag har hittat en sida där det finns billig bra tråd men det är ganska dyr frakt men det blir ändå billigare i slutänden. Det är "symaskinsservice" i Gällstad. Prova att googla. Det tog en stund för mig att hitta den sidan men jag kan varmt rekomendera den.
alij är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 12:35   #4
siw siw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 34
Hej

Jag har letat men hittar inte adressen, kan du lägga ut den vore jag tacksam :-)
Siw
siw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 13:58   #5
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Jag hade länken sedan tidigare:

http://www.swfsverige.se/
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 14:10   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Många har handlat från SewingMachinesDirect (som har den Janome Design som nämns) och är mycket nöjda med sina inköp. Janome Designer därifrån blir ju otroligt privärd!

"Samma" Maskin som denna finns i annons här på sidan (Bernina 330), men det var en annan medlem som verkade tänka köpa den, så den är kanske såld även om annonsen finns kvar. Priset är fantastiskt bra på en maskinen!

Vad gäller program kommer du väldigt långt med Embird. Runt en tusenlapp för basprogram, Iconizer och ett par alfabet. Se'n kan man bygga på med fler moduler för egen stygnsättning.

Tråd och underlägg köper jag gärna hos Solbrodyr, eller Maskinbroderi.se som de heter i annonsen här bredvid. Den tråd de säljer, Sulky är kanon tycker jag. Jag vet att den finns lite billigare på annat håll, men priserna på underlägg är väldigt bra hos dem och servicen är väldigt bra.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 16:27   #7
alij alij är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 27
broderitråd

adressen till symaskinservice är www.symaskinservice.nu
alij är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons