Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-12-23, 21:47   #1
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Sälja på etsy.com?

Är det någon som har provat att sälja saker ni gjort på etsy.com?

Jag funderar på det men skulle gärna vilja ha någon annas erfarenheter.
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-24, 02:14   #2
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Jag har lagt upp ett par saker en gång, men engagerade mig sedan inte alls och fick dem följaktligen inte sålda. Det jag har lärt mig av folk på craftster.org (jättebra handarbetsforum!) är att man måste vara väldigt aktiv för att folk ska upptäcka ens saker på etsy. Man måste synas, för det är ju en jättestor sida, och ens saker riskerar att drunkna i allt som finns där. Många verkar använda etsy som ett ställe att hänvisa folk till på sina visitkort eller genom reklam på annat sätt (IRL eller på internetforum t.ex.). Så etsy är bra för att visa upp saker, men man bör nog ha en plan för hur man ska få dit folk som kan titta på dem också.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-24, 12:12   #3
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Jag håller med.
Man måste engagera sig i deras forum också, och gå med i många forum där man kan ha shopen med i sin signatur. Sen måste man prata mycket i dessa forum också.

Jag försökte, men jag puffade för den i olika handarbetsforum och folket där funderade ju bara över hur man skulle kunna göra nåt liknande själv.
Jag fick jättemycket feedback men inga köp.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-24, 14:03   #4
learningtofly learningtofly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 60
som sagt förut så måste man göra mycket reklam för sin shop för att få något sålt. Jag säljer saker där och har fått en sak såld, men har inte gjort så mycket reklam heller men har bara varit medlem i nån månad.

Men jag gillar idén med sidan, bara handgjort och folket där är beredda att betala för handgjort också.
learningtofly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-24, 17:38   #5
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Annars är det ju en jätterolig sida att surfa runt på också. Man kan hitta fina saker att köpa eller inspireras av. När det gäller att sälja saker där så kan jag tänka mig att lägga upp någonting igen, men mest för att få feedback och möjligen för att det skulle vara jättekul att få någonting sålt bara för att någon hade valt min grej liksom. Vad gäller att sälja handarbetade saker för att tjäna pengar på dem har jag nog gett upp den idén helt. Det skulle ju kunna gå, om man är beredd att offra all tid och energi det tar, men den lilla timpenningen det skulle bli för allt arbete skulle vara värd mycket mindre än t.ex. den feedback, glädje och de roliga saker jag får när jag handarbetar saker till "swapparna" ("byten" av saker man gjort) på craftster.org istället.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-26, 00:08   #6
Emsilina Emsilina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 14
Jag håller med ovanstående talare. Etsy kräver att man är väldigt aktiv för att man ska synas, men det är onekkligen ett super nice ställe. Tänk om det fanns något liknande i Sverige...
/Emma
Emsilina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-27, 04:50   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag har etsykonto, men ja, det är jättestort, även för Blythekläder-säljare så det är stor konkurrens och det driver ner priserna "smärtsamt". Har fått 3 saker sålda, men resten ligger och dammar där. Så, ja man får vara aktiv med att annonsera.

Jag är funnybunnyfashions där
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-28, 11:41   #8
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
Den låga dollarn

Ställer till det lite om man ska sälja på etsy från Sverige Men däremot är det väldigt gynnsamt att köpa saker därifrån just nu.
Jag har länge suktat efter ett svenskt etsy. Tycker det är synd och skam att så mycket fint kvalitetshantverk reas ut på tradera för struntsummor.
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-02, 10:51   #9
GOBLIgobli GOBLIgobli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Här är ett par länkar som kanske kan vara något;
http://www.hantverksmarknad.se/
http://www.hemmagjort.se/
GOBLIgobli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-02, 11:21   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Lite väl klent med annonser där. Kanske om de vuxit till sig lite. (och fått lite uppfräschning vad gäller utseende o utformning...)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-02, 11:23   #11
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Citat:
GOBLIgobli skrev:
Här är ett par länkar som kanske kan vara något;
http://www.hantverksmarknad.se/
http://www.hemmagjort.se/
Jag är med på hantverksmarknad.se, men den är inte särskilt välgjord. Bland annat kan man inte ändra saker själv utan måste maila in till sid-ägaren (titta på smycken/Flia, jag är inte alls nöjd). Å andra sidan har jag inte behövt betala något än.
Hemmagjort.se har inte svarat på mail på länge.

Ledsen att det blev så kritiskt, men det är vad jag upplevt.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-02, 11:39   #12
GOBLIgobli GOBLIgobli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Ahaa, har inte någon erfarenhet av dessa sidor och kan tänka mig att de är under uppbyggnad också men det är bra att det kommer kommentarer även om dessa.
GOBLIgobli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-02, 12:06   #13
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Hemmagjort har väl varit uppe någon månad eller så om jag minns rätt. Hon har tydligen fått starta-eget-bidrag, så det är möjligt att det blir mer av det nu efter årsskiftet.

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons