Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-24, 11:46   #1
plannthinmaria plannthinmaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 51
Question huskvarna designer 2

är på väg att köpa min 2 brodermaskin, men är tveksam för valet.

Vad säjer ni om huskvarna designer 2? Mindre display men räcker den till? eller är den svårjobbad?

tacksam för snabbt svar
plannthinmaria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 12:06   #2
helenaziethen helenaziethen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 16
Hej
Jag har en Designer 2 förutom fönster och att 1 har fler sömmar inbyggda så finns inga skillnader.SE har ju lite mer minne och man använder usb. Jag är jätte nöjd med min Designer 2. Det är väldigt många pengar man ska betala för att få större display det tycker inte jag är värt men det är jag det. Ska man sen jämföra se så är det ännu mer pengar.
Kram
Helena
helenaziethen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 13:14   #3
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Även jag är en nöjd användare av D2:an och instämmer med Helena. Det är helt klart ett prisvärt alternativ. I grunden är det exakt samma maskin som D1:a, något mer avskalad. Syr och broderar precis lika bra. (Sensorsystemet är helt underbart!) Ca 100 olika sömmar följer med, saknar man någon finns det att komplettera på separata kort.

När det gäller broderidelen så är det bra att från början räkna in en d-cardläsare och en bra programvara i "köpbudgeten". (Såvida du inte tänkt att endast använda Husqvarnas färdigprogrammerade kort.)

Jag använder datorn väldigt mycket när jag broderar. Gör ändringarna där och skickar över det "färdigt" till symaskinen. M a o att skärmen är mindre på D2:an jfr D1:an stör mig inte.

Priskillnaden mellan D2:an och Husqvarnas andra prestigemaskiner kan du helt klart lägga på roliga tillbehör

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 14:26   #4
plannthinmaria plannthinmaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 51
men kan man inte

använda embird som programvara eller måste man köpa till av till just designer 2?
plannthinmaria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 17:33   #5
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Det du måste ha är Husqvarnas d-card, tillhörande läsare samt en enklare programvara till läsaren. (Det är för att göra själva överföringen mellan symaskinen och datorn.)

Sedan, för att ändra och göra egna designs mm, behöver du inte använda Husqvarnas övriga programvaror. Du kan ha Embird eller något annat som känns bra.

Embird har det skrivits en hel del om här i forumet. Sök på Embird så får du säkert svar på dina frågor. Jag har tyvärr inte den programvaran.

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-26, 19:37   #6
plannthinmaria plannthinmaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 51
oj då

måste jag förutom designer 2 kortläsare ha ytterligare ett program förutom embird? funkar det inte annars?


tacksam för svar
plannthinmaria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-04, 19:43   #7
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Jag kan ha fel, men jag tror du måste ha en kortläsare (d-card) från Husqvarna och det program som hör till.

Om Embird klarar av att skicka filer direkt till d-cardläsaren vet jag inte. Det borde gå att få fram från Embirds hemsida. Skulle dock inte tro att det går, då d-card inte är någon generell läsare utan special för Husqvarna.

Men det kanske någon som använder Embird kan svara på.

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons