Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-07, 09:19   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Gillar du att designa kläder?

men saknar mågrupp

gå in på denna länken o kolla vad som bjuds till oss rullisar..
Snälla kan inte någon börja konkurera med gabardin maffian.

man vill vara både, tuff, hott, ball, sexig, söt, vacker fastän man sitter i rulle, visst tåliga plagg e bra, men sköna är att föredra..

har du dagen över kom till hjultorget i älvsjömässan ( gratis inträde fram till söndag) kolla upp hur de 2 klädföretagen hittat bra sittande lösningar på passform o knäppning, gå sedan hem o designa, Vi funkisar kan oftast inte handlakläder på en vanlig affär och får ofta betala upp till 1000 spän för en vanlig byxa...


En affärs ide jag tror kan blomstra , jag hjälper gärna till och sprida era alster till funkisvärlden..

Troll på väg till mässa o förfasa mej...
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 09:27   #2
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Öhhh? vilken länk?

Glömde nog en länk tror jag.

KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 09:31   #3
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
ooops

http://www.sittingfeather.com/
http://www.kladvalet.se/


Yeah nu vart ni väl helt köpgalna kan jag tro....
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 09:49   #4
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Förstår din förfrågan, mer än väl!!!

Smaken är ju som baken, och alltid passar det någon, men vilka hutlösa priser!!! Tur att du är händig vid overlocken. 60:- EXTRA för att få en ficka på byxan!!! rena rånet!

KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 10:00   #5
jean1 jean1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 14
Precis min tanke

Precis det jag skrev om min blogg härom dagen! Nu vet jag ju att det verkligen finns ett behov av SNYGGA kläder för rullstolsburna människor. Jag ska genast starta ett projekt. Bara att ändra på tygvalet skulle ju vara en stor förbättring på dessa hiskliga skapelser. Att man inte kan gå på sina ben betyder ju inte att man automatiskt saknar smak och modeintresse. Och inte heller att man har ett klädkonto som är större än någon annans. Snarare tvärtom. Jag har själv sjukbidrag, så jag VET.
Jättebra att du tog upp detta. Tyvärr har jag ingen möjlighet att besöka mässan, men det jag såg via länkarna räcker ju ganska långt.
Snygga brudar i stol borde vara en självklar rättighet. Precis som det borde vara för min lilla älskling att känna sig fin trots att hon är rund om magen.
jean1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 10:30   #6
letw83 letw83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 190
Oh my god!

Jag hoppas för eran skull att någon modemedveten person börjar designa kläder för rullstolsburna.

Jag betalar knappt dom priserna för kläder, och jag skulle aldrig i hela världen göra det för dom där kläderna, jisses, finns det ens att köpa såna där mönster på tyger
letw83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 10:43   #7
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Säger bara en sak, vilka tråååååååååååkiga kläder, dessa kan ju göra den mest positiva person djupt deprimerad.
Tur A9 att du är så händig vid dina maskiner så du kan göra dina egna tuffa kläder.( Jämför ex.vis den ljusa klänningen du sydde mot tantklänningarna på dessa länkar du gav).Där kan man snacka om skillnader!
Men även om man kan sy själv så måste man ju ändå kunna få köpa färdigt om och när man vill.
Tack för att du visar oss verkligheten och hoppas verkligen nån duktig person nappar på ditt upprop och gör nåt åt saken. Vet att ett hjälpsamt Troll alltid ställer upp med idèer och goda råd.
LYCKA TILL!

Kram Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 10:47   #8
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
tyvärr

har inte alla funkisar tillgång till en egen god fe ( som fixar mönster o syr det jag inte kan) eller är så lyckligt lottade att de klarar att sy det jag klarar..

det är mest dem jag tänker på, spec när vännes suckar o säger snälla sy åt oss, jag har inte den orken att kunna sitta så länge vid maskinerna, att sy ett enda plagg tar tid och jag får betala i smärta. men jag blir ledsen när jag träffar nån av mina vänner i muppkläder!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 10:57   #9
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Så klart förstår jag att gulliga Troll tänker på alla andra i första hand.
Det finns ju så många som varken har en god fe eller ens har möjlighet att använda en symaskin överhuvud taget.
Även dom behöver naturligtvis snygga kläder som är en så viktig del för välbefinnandet, både fysiskt och psykiskt.
Kamiz
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 11:42   #10
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag och en väninna som jobbat mycket som personlig assistent (jag har med erfarenhet av det yrket) var i startgroparna för att starta eget med just den här inriktningen. Dessvärre flyttade hon iväg till Götet och det är aningens svårt att driva företag ihop när man bor i varsin ända av landet.
Men om jag kunde hitta en kompanjon så finns det här definitivt med i min karta över framtiden...

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 12:19   #11
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
En sak är då säker, köpgalen blev man inte direkt av dessa tråkiga kläder. Kunde jag designa så skulle jag göra det just för målgruppen funktionshindrade. Vet ju hur mamma brottades med kläder och fram för allt att hitta snygga kläder. Det är ju nästan en kränkning att bara för man är funktionshindrad så ska man ha tråkiga tält på sig.

Problemet är väl att få till rätt funktion så det passar en funktionshindrad och det behövs nog en provdocka som är just det. Sista ordet bör ju komma från användaren vad det gäller funktion men desigen kunde absolut vara mycket roligare än på dom länkarna.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 15:01   #12
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Tillbaka från mässan

gråtfärdig blev jag av att se folk köööa i rader för dessa hemska kläder..

Jah kollade även diskret mig omkring o det var inte roligt ska jag säga...

Om man vill ha en stoor provdocka så finns jag o hjälper gärna till för de 3 representerade företagen på mässan som tog nästan 2.500 för en gräääslig åkpåse som jag sytt lika för 250 kronor, byxor för runt tusingen som var svettiga, hemska fula o med urusel passform..

pliiiiis gnugga geniknölarna, det finns en marknad där ute, och de skulle bli sååå glada tror jag framför allt de yngre
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 15:09   #13
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Sy på beställning?

Ni som kan sy, vill och har tid över, varför inte sätta upp lappar på hemmaplan där ni erbjuder er att sy snygga och personliga kläder till rullstolsburna.

Jag ska ialla fall försöka knåpa ihop en "handsktub" till min svärfar. Ett projekt i min kunnskapsklass.

KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 17:05   #14
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Vad sugen man blir, förstår inte varför det ska vara så svårt att kunna göra lite roligare kläder så fort det inte är mannekängmodeller som ska bära dem. Det är klart att man inte kan måttsy till alla men några modeller som är lätta att ändra borde inte vara så märkvärdigt.
Idag har jag precis varit och lämnat 3 st diakonskjortor och dräkt som jag sytt till en väninna som har opererat sig för bröstcancer och medicinerar. Hon har lite annorlunda former numera och kan inte köpa några arbetskläder som passar utan får köpa för dyra pengar och sedan inte känna sig fin ändå.
Tyvärr kan jag inte just nu ge mig på något större projekt men sparar idén och kanske kan det bli något i framtiden
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons