Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-17, 08:16   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Kjol fast det är shorts?

hej såg en annan rullstols märta häromdagen.
hon hade en söt kjol på sej, kjol tänkte jag, sådant blir ofta pinsamt för det åker upp i gumpen lixom, o visar mer än vad sexigt är..

dröm om min förvåning när hon skulle flytta över från rullen till en bänk, för baksidan på kjolen var ett par shorts!!!

WOOOW så vill jag oxå ha..
det är faktiskt lite obehagligt annars för väldigt många betraktar en på stan som mindre vetande bara för att man sitter i rullstol, en gång hade jag kjol aldrig mera varanan karl tog tillfället i alt i flukta miffot under kjolen. o jag sitter ganska högt o en aning tillbaka lutad i min rullstol..

Är det någon som sett något liknande , eller har nån ide om hur man kan konstruera en liknande.

Hjälpmedelcentralen är inte så upplyftande att besöka, mer än att man kan få en himla massa inspiration från andra i samma båt.

Nån som har en hjärncell över o låna mej???
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 08:24   #2
piggelin piggelin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 33
Hej

Jag har sett den typen av kjolar som du tänker på, mest i golfshopper och sånt, men det borde gå att få tag på på nätet också. Hittade en länk lite snabbt nu när jag kollade,

http://www.halti.fi/dynamic/3/produc...0/13/3300.html

Lycka till med jakten!
piggelin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 08:26   #3
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Sett i en katalog

Hejsan!

Jag tror bestämt att jag sett ett par såna kjol-shorts i en katalog eller liknande...

Om jag minns rätt så var det ett par vanliga shorts med nån slags omlottfundering på framsidan.
Lite svårt att komma ihåg exakt hur det såg ut. men om du hittar nån bra bild nånstans så tror jag itne att det är svårt alls att klura ihop ett eget mönster (om man har ett bra shortsmönster som bas).

Du kan ju kanske pröva att kika på t.ex. ellos eller h&m's hemsidor och se om du hittar några såna shorts, så att du kan se modellen lite bättre.
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 08:35   #4
HiRuDesign HiRuDesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 4
Något som jag tycker är snyggt är en vanlig byxkjol fast man syr den med motveck både fram och bak. Då ser man knappast att det är byxor. Det finns säkert sådana mönster i handeln. Jag vet inget ställer på nätet. Jag hade en sådan tidigare och funderar på att sy mig en ny.
HiRuDesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 08:58   #5
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
Hejsan, jag har också sett nåt liknande. De var sydda som ett par shorts både fram och bak, men sen hade de fäst en kjoldel (veckad vore ju snyggt) i sidosömmarna. Hoppas du hittar nåt bra.
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 10:20   #6
Lenis Lenis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 59
Min dotter har ett par såna. Tittade lite snabbt på dem och det ser ut som de utgått från vanliga shorts/byxmönster och sedan sytt fast en fyrkant med insnitt (midjan) i sidsömmarna. Lite vidd i benen måste det vara. Detta borde man kunn fixa enkelt själv utifrån sin favorit byxa/grundbyxa.
Lycka till!
Lenis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 14:40   #7
letw83 letw83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 190
Ottobre har en sån i nr 1/07 tror jag det var, iof i barnstorlek, men man fattar ju tekniken.
Jag har själv haft en sån för länge sen, och som maderi säger så är det ett par shorts, och i ena byxbenet, på sidan, så är en fyrkant ditsytt (min var dubbel) och så är det kardborrefäste på andra sidan. Jag tyckte den var superbra=)
letw83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 17:28   #8
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
oj

jag som trodde jag sett något unikt..

men vart vänder man sej när man behöver hjälp om inte hit
nu ska jag prova shorts o tygbitar

tack snälla för ideer
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 18:03   #9
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Min dotter har denna shorts-kjol i bebis-storlek. Helt toppen! Den är som ett par vanliga shorts, fast med framstycke och slejf med knappar. Kanske lite inspiration att förnya ett gammalt mönster??

http://www.laredoute.se/images/produ..._9965742_1.jpg

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-18, 03:47   #10
Canada Canada är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 60
Hej, har pa denna sidan atlanten kallar vi detta plagg for 'skorts' skirt/shorts. Om du letar pa skorts pa Googles far du flera forslag pa monster, t.ex. dessa Simplicity 5173, 5004, 8680
Butterick 4945, B4192
McCalls 8815, M4418

Lycka till!
Canada är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons