Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-01-31, 21:53   #1
katarinabm katarinabm är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 41
Digitizer Pro

Jag använder Digitizer Pro från Janome för stygnsättning, men eftersom jag har en Brother PR620 brodermaskin så öppnar jag pes-filerna från Digitizer och spar på nytt i Brothers program PE Design. På det sättet får jag med trådklippen.
Nu till min första fråga:
Om jag bara använder Easy Design-delen i Digitizer så finns trådklippsinformationen oftast kvar, men om jag använder Easy Edit-delen och korrigerar enstaka stygn så tycks trådklippsinformationen försvinna. Ibland försvinner den även i Easy Design när jag har fixat ändrat och trixat. Men jag förstår inte när eller varför.
Nästa fråga:
Jag gör till exempel ett antal egna bokstäver eller figurer med "turning angle satin fill" och väljer "underlay" = "edge run". Oftast blir det en "edge run", men ibland blir det även flera "center run" trots att "object details" är desamma och start- och slutpunkterna korrekta. Om jag klickar och knåpar och till slut lyckas markera underlagsstygnen för att ta bort överflödiga så är det som om objekten delas upp, Det dyker upp småbitar och blir väldigt många objekt.
Finns det någon Digitizer-guru som förstår vad jag pratar om?
katarinabm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 17:16   #2
katarinabm katarinabm är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 41
Någon som är duktig på Janomes Digitizer?

Jag har tydligen inte lyckats förklara mina problem på ett begripligt sätt, så jag ändrar min fråga!
Finns det någon som är duktig på Digitizer Pro? Kanske t o m i Stockholmstrakten?
katarinabm är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons