Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-06-27, 17:20   #1
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Ändra i klänningsmönster

Jag har äntligen gett mig på att sy klänningen som jag ska ha på syrrans bröllop i sommar. Det är bara 2 1/2 vecka kvar, så det börjar bli hög tid.

Jag testade i alla fall att sy en provmodell i lakansväv idag för att se om det kanske skulle kunna gå vägen. Jodå. Men, jag tycker att den är lite väl rak i modellen. Jag skulle vilja ha den mer figursydd under bysten och i midjan. Som det är nu så ser jag lite "gravid" ut...

Frågan är vilken av mönsterdelarna jag ska ändra på. Det är fem våder på framstycket och 6 våder på bakstycket. Jag testade att sy ihop mer på sömmen mellan mittenstycke fram och mellanstycket, men det blev inte riktigt bra. Fick liksom en ficka under bysten i stället.

Det är detta mönster som jag syr efter.

http://www.1sewingpatterns.com/images0/8183vb.jpg

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 17:45   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Jag hade nog provat att ta bort lite vid midjan i sidosömmarna och lite under bysten i delningssömmarna fram.
Sy in väldigt lite åt gången och prova dig fram. En halv cm på varje sidsöm blir ju till exempel 2cm på omkretsen på plagget.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons