Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-06-06, 17:27   #1
Shiro Shiro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 34
Inspiration - roligaste kreation du gjort.

Vilken är den kreation som varit den roligaste/intressantaste du gjort?

Sömnad, stickning, virkning, färgning etc etc.
Vilken gav dig mest glädje under/efter.


Dela med dig av din kreativa glädje och inspirera andra!
Shiro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-06, 17:35   #2
Shiro Shiro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 34
Jag har gjort mycket som varit roligt, men det som kändes allra bäst efteråt och som gav mycket glädje var nog ett par gardiner som jag sydde när jag var 15 år.
Tunt (jobbigt) ljus pistagegrönt tyg från ikea. Längder med en övervikt kant upptill och en liten bit ovanför själv stången. (Alla dessa termer... hoppas ni förstår hur jag menar iaf ^^)
Tyget var jättebökit att sy så det var en underbar känsla när jag väl var klar. Mitt tålamod är inte det bästa när det kommer till sömnad som går fel, så kände mig riktigt nöjd att jag klara det hela utan utbrott.

Gardinerna var perfekta luftiga sommargardiner, Tyvärr har den ena försvunnit nånstans
Shiro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-06, 18:42   #3
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Helt klart maskeradkläder!!

Första knasiga kreationen var en medeltidsdress till min bror. När jag sökte inspiration hittade jag en bild i en bok på en burgundisk snobb. Det resulterade i en puffig mössa med pälskant, en capeliknande överdel med pälskant - allt i ljusblått med vit fuskpäls. Till detta ljusblåa trikåer och bruna snabelskor som jag också fick tillverka med hjälp av ett par gamla loafers....

Andra knasiga men tokroliga kreationen var två stycken plyschoveraller - en till min sambo och en till min bror. Dessa användes på min 30-årsfest då temat var 70-tal. Den ena overallen är beige, precis som bossakungens i Galenskaparna. Den andra var mörk turkos. Båda ärmlösa och med stooora kragar och givetvis.... åtsmitande.....

Det som återstår på min lista är en storkdress för herr. Väntar på att någon ska på maskerad igen....
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-06, 19:50   #4
MsChilly MsChilly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 97
Jag har lagt upp ett bildalbum med bilder från min studenttid som kantats av maskerader.

Mest nöjd blev jag nog med Tengil-dräkten jag hade till en sittning med Astrid Lindgren tema.
MsChilly är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons