Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-10-12, 18:44   #1
Lavendel Lavendel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 108
Question Kaffe Fasset-utställningen

Har någon varit på Kaffe Fasset-utställningen på Waldemarsudde? Jag undrar om där finns ”lapptäcks-kit” att köpa. Har förstått att han haft sånt till försäljning på andra utställningar.
Och hur var utställningen. Är det lönt att lägga en eftermiddag? (Jag kommer till Stockholm så sällan så jag hinner göra ungefär en hundradel av vad jag vill. Får sålla hårt.)
Lavendel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 22:12   #2
Helen56 Helen56 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 25
Fasset-utsällningen

Hej! jag har varit och sett den och gillade den jag har ej sett hans verk förut. Det som fanns att köpa var tyger och lite färdigt sytt och även en del stick- kitt.Vill du ha tag på han styger så gå inn på www.lapp-elisa.com där har dom massor med tyg och just nu är det 15% på kaffes tyger. Mvh.Helen
Helen56 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-08, 12:38   #3
tantelin tantelin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 22
Det var VÄLDIGT mycket lapptäcken och väldigt lite stickat och broderier som visades. Om man inte har någon pratglad vän med sej tar det en kvart att se utställningen...
tantelin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-08, 18:30   #4
Lavendel Lavendel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 108
Mer än en kvart tog det allt

Tack för svar. Jag har varit där nu och blev mycket nöjd med vad jag fick se. En otroligt bra guide lotsade oss genom de olika teknikerna och berättade alldeles lagom med anekdoter och fakta. Jag håller med om att det var lite stickat i förhållande till lapptekniken men inte mig emot. Det är lappar jag själv håller på med och det var roligt att se klassiska mönster med stjärnor och rutor som man själv har gjort som blev något helt annat med dessa otroliga tyger där det inte finns en millimeter utan mönster. Klart inspirerande. Fast mönsterfrosseriet är inte riktigt min grej. Man måste nog vara konstnär för att det ska bli snyggt och uttrycksfullt och inte bara rörigt.
Lavendel är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons