Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-09-09, 14:20   #16
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Maie G-P.. Det är så att man kan köpa även brothers brodyrer och konvertera dom till sitt eget filformat. Det är så vitt jag vet ingenting olagligt i det. Det går att göra oavsett vilket format du än får det i och oavsett var du köper dom ifrån. Även om man köper dom direkt från Brothers.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-09, 17:21   #17
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Ja,jag vet det eftersom jag har hållit på med maskinbroderi sedan 1996, så inne har jag den kunskapen. Har även ett antal programvaror då jag har hela tiden uppdaterat mig vad det gäller både maskiner och programvaror.

Jag vet att man kan köpa vilka broderier som helst och även konvertera dem till det fil formatet man använder. Men detta gäller inte Brothers Disneykort som är gjorda för att endast kunna användas i deras Disney maskiner.
Att det sedan finns möjlighet att få tag i dem ändå vet jag också att det är fullt möjligt, det gör ju inte saken laglig för det, eller?

Jag har arbetat i symaskinsbutiken som bl a säljer Brother. Har även varit med på mässor där jag pratat med generalagenten för Brother om detta med crackningen av deras licenserade Disneykort. Så jag tror mig veta att jag har ganska bra kunskap om just detta.

Vad det gäller Brother övriga broderikort så är det som du säger helt ok att köpa och konvertera den till det format man själv använder.
T ex hus,vip, vp3 eller senare format av husqvarnas filformat som jag förstår du använder, men inte just dessa Disney broderier som ligger på kort eller i Disney maskinerna
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-15, 03:46   #18
clivia clivia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 61
dubbelmoral

Nu vet jag att jag kommer med kontroversiella åsikter, men varför överhuvutaget engagera sig i detta ämne ? mr disney lär knappast svälta om det finns piratkopior. Disney har både kopierat och snott sagor som de gjort disneyfilmer av. De upphovsmännen lär knappast fått rätt ersättning. Vi på sysidan använder heller inte broderifilerna till kommersiell masstillverkning. För mig är det en hobby. Jag förstår dock om Sysidan måste ha regler om detta, och jag kommer att följa dem för Sysidan är oumbärlig för mig, men jag kan inte bli upprörd över piratkopior, det finns mycket värre på internet att bi upprörd över...
clivia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-15, 20:39   #19
MaFr MaFr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 59
Jag brukar inte ge mig in i denna typ av diskussioner men råkade läsa "clivia"s inlägg. Den var så bra skriven och precis min åsikt.
MaFr är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons