Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-02-26, 16:30   #1
MaFr MaFr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 59
Designer1

Hej vi sitter nu och skall försöka lägga in broderier på diskett till designer 1 och vi får inte till det HJÄLP. vad gör vi för fel? skall menu filen justeras på något sätt.
MaFr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 16:44   #2
soppen soppen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 80
Vad har du för broderiprogram? Jag har Embird och där är det bara att högerklicka på filen och skapa en diskett till desiner 1 så läggs brodyren in på disketten.
soppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 16:53   #3
MaFr MaFr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 59
vi har både embrodery och embird men ingen diskettläsare i den datorn.Vi vill ha det ner på filer som vi kan kopiera(via usb) till en annan dator som har diskett. Går det att förstå?
MaFr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 17:10   #4
soppen soppen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 80
I Embird gör du lika dant när du ska lägga filen på ett USB-minne. högerklicka på filen och vidare på skriv till...
soppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 18:35   #5
MaFr MaFr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 59
jag har embird engelsk vers. Och på min står det in/output operations(är det detta du menar?)
-create designer 1 USB medium -- kör jag den får jag 11filer på 1,5Mb dessa kan jag inte kopiera till en diskett
-Husqvarna viking USB embroidery sick med denna får jag skapa en mapp + får .hus men sy maskinen för står inte i alla fall när jag lägger detta på en diskett och stoppar in.
MaFr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-27, 20:04   #6
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
Hej
Jag har en D1 med diskett, och om du har Husqvarnas broderiprogram så finns Vip Disk Manager som du måste öppna först innan du sätter i en diskett i diskettenheten. Sedan är det bara att välja vilken mapp som ska öppnas och så väljer du ett broderi och klickar på det och då hamnar det i manager och det går att få in jättemånga broderier på en diskett. Innan du tar disketten ur enheten så måste du spara det du lagt in genom att klicka på Write Disk, då börjar den skriva till disketten. En blå rand nederst på Manager visar att den skriver och när det är klart är det bara att ta ut disketten och stoppa i symaskinen.
Hoppas du förstår min beskrivning. Lycka till/ Lapplotta
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons