Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2023-07-28, 06:48   #1
Mattin Mattin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2023
Inlägg: 2
Novis och ny!

Hej!
Håller i huvudsak på med gamla MC men det involverar även nål och tråd.
Div väskor lagas och tillverkas, kläder likaså. Gått och sneglat på maskiner typ Jula men avstått då de ser ut som smärre kontrollbord till Ringhals trots att de är billiga. Istället hittade jag denna Husqvarna 32-10 i en secondhandbutik för det rimliga priset 250 kr med väska som verkar original. Har börjat så smått att lura ut hur den funkar (smort, rengjort mm )och att trä trådarna, vet ej om det blivit helt 100. Kan verka konstigt men har inte haft tid att sitta och greja, försökt sy ännu då annat pockat på min uppmärksamhet. Jag ska inte bli långrandig nu utan ställa frågan om det finns någon som kan delge mig lite info om maskinen, vad som helst faktiskt.
Tror den är tillverkad mellan 1939-1955 Serienr:1354653

Mvh
Martin Eriksson
Bifogade bilder
 
Mattin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-07-30, 12:04   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 469
Hej!

Testa att googla husqvarnaviking.se där kan du hitta manualer eljest bara googla på namnet och vilken modell så dyker det nog upp information. Det finns att köpa manualer på nätet.

Lycka till! Berätta gärna hur det går så kan jag kontrollera vidare om det behövs. Ha det gott!
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-08-07, 09:45   #3
Mattin Mattin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2023
Inlägg: 2
Tack

Tack Gumpan!
Håller på och jä..as med maskinen då och då. Tror mig fått till att trä den hyfsat bra, över å undertråd. Men den vill inte mata tyget något vidare. Håller på att trixa med trycket på pressfoten då jag såg någonstans att det har betydelse.
Mattin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-08-07, 10:20   #4
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 469
Ta bort locket under pressarfoten. Ta bort trälådan runt maskinen så att du kommer åt enklare. Ursäkta skriver ev onödig info men utifall att... Rengör under locket och ta bort allt damm. Går handhjulet tungt? Isf blås med med fön och värm upp olja lite. Vrid på handhjulet, tillsätt ny symaskinsolja. Vrid och lirka tills handhjulet går lätt.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons