Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-22, 14:01   #1
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Behöver tips på linnen

Jag är en stor tjej med stora bröst som kräver BH med breda axelband och alla linnen jag hittat i affärerna som faktiskt är i min storlek har varit med tunna axelband så BHn syns jätteväl.

Nu håller jag på att sy ett linne med smock för att det ska sitta bra över bysten och kommer göra axelbanden antingen jättebreda eller tumma med en bred spets ner över armen så att själva BHbandet inte syns lika väl.

Nu änkte jag höra med er om ni har några tips på andra sätt man kan göra axelbanden så att BHbandet inte syns.


Jag älskar att ha linnen på sommaren dels för att man får solbränna över hela armen och dels för mina tatueringar som jag vill antingen ska döljas helt eller synas helt. vanliga t-shirts passar jag inte i så det får bli linnen.
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 17:02   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Ta en top med axlar och ringa ur den mer både åt siderna och ner över brösten.Jag köper inte linner själv med smala band.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 17:08   #3
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Nu hade jag tänkt att sy hela linnen själv så det känns lite omödigt att göra så men tack för tipset i alla fall.
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 17:11   #4
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Utgå då från ett topp mönster som inte har ärmar.det var så jag menade.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 17:46   #5
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Ok men det är ändå vanliga axelband.
Jag har redan massor av sådana vanliga linnen.
Jag söker lite annorluda sätt.
Har testat att rynka ihop organzaband och det blev jättefint om det bara hade låtit bli att snurra sig *S*

Funderade även på att göra ett brett band av pärlor.

men jag behöver mer sådana tips.
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 18:57   #6
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
Det är väl i mode med många olika band på och i flera olika bredder och färger till vardags i alla fall. Vill du absolut dölja banden ska du givetvis sy ett linne med bredare band än Bh:n har.
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 21:17   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Varför inte ta en t-shirt och ta bort armarna. Stora axlar som döljer bh banden. Eventuell taturering du vill visa syns väl då om den inte sitter högt upp vill säga. Solbrännan blir optimal om du inte solar utan toppen.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 21:17   #8
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Hur du än gör själva bandet, så gör en liten hank på undersidan, som du knäpper runt behåbandet med en liten tryckknapp, om du förstår hur jag menar.
På så sätt så kan behåbandet inte glida ut och synas hur mycket det än vill.

Själv avskyr jag linnen med smala axelband, så för mig är det inget problem, men jag har använt knepet med att knäppa fast behåbanden nån gång ibland på plagg där behåbanden annars riskerar att glida fram i halsringningen. Som på "fakemedeltidskläder", till exempel.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 21:22   #9
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Citat:
Lillith skrev:
Hur du än gör själva bandet, så gör en liten hank på undersidan, som du knäpper runt behåbandet med en liten tryckknapp, om du förstår hur jag menar.
På så sätt så kan behåbandet inte glida ut och synas hur mycket det än vill.

Själv avskyr jag linnen med smala axelband, så för mig är det inget problem, men jag har använt knepet med att knäppa fast behåbanden nån gång ibland på plagg där behåbanden annars riskerar att glida fram i halsringningen. Som på "fakemedeltidskläder", till exempel.
Åhh det där har jag aldrig tänkt på! Är ju kanonbra då kan man ju ändå ha liiiite smalare axelband än de jag gjort hittils.
tack så mycket!
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 21:23   #10
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Citat:
Delfintua skrev:
Varför inte ta en t-shirt och ta bort armarna. Stora axlar som döljer bh banden. Eventuell taturering du vill visa syns väl då om den inte sitter högt upp vill säga. Solbrännan blir optimal om du inte solar utan toppen.
Jo men jag har inga t-shirts som jag vill klippa i och så vill jag sy linnena själv.
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 21:30   #11
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jag menade att du skulle sy dina linnen efter modell t-shirt utan arm. Gör alltså ett mönster på t-shirt utan arm.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 21:35   #12
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Citat:
Delfintua skrev:
Jag menade att du skulle sy dina linnen efter modell t-shirt utan arm. Gör alltså ett mönster på t-shirt utan arm.
Aha... men jag har inte ens en t-shirt så jag har ingen att rita av. *S*
Det linet jag nu håller på med är myyycket enkelt. Har sytt en tub som är nästan dubbelt så stor som jag (läs gigantisk) och så har jag sytt smock över hela bröstpartiet med olika stora mellanrum mellan smockraderna.
Därpå ska jag sätta aelband just för funktionen att dölja BHbanden (linnet sitter bra utan axelband annars) *S*

Jag kommer nog göra liknande linnen för jag älskar verkligen smocken. Det är ungefär det enda som passar bra på mig i och med att jag har två stora Gkupor framtill :-(
Ska ta en bild sen när det blir klart.

Tycker t.shirtar sitter urfult på mig och då vill jag inte sy något som liknar det.
kan ju visserligen kanske formsy dem lite bättre men då syns valkarna på magen *S*
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 21:45   #13
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
På den gigantiska tuben så gör du breda härliga axelband. Allt fix och färdigt och bh-banden är borta.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 21:48   #14
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Citat:
Delfintua skrev:
På den gigantiska tuben så gör du breda härliga axelband. Allt fix och färdigt och bh-banden är borta.
Ja det kanske blir snyggast så?
Ja det får det nog blir så det ser propertionerligt ut.
tack för tipset!
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons