Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-11-15, 19:30   #1
myway myway är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 115
Butterick mönster

Ska klippa en klänning av Butterick´s mönster, det jag undrar är följande: Ingår det sömsmån i deras mönster? Det är första gången jag testar deras mönster.Jag har lusläst och kan inte se att det står något angivet. Däremot tycker jag att mönstern ser ganska stora ut,ska sy en klänning till en liten 5-årig blivande brudnäbb.Någon på sysidan som vet? Tilläggas kan att det är ett mönster som har "några år på nacken".
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 22:42   #2
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Slängde ett öga på mina buttericks mönster från mitten på nittitalet och på dom ingick sömsmån. På nya mönster ingår det oxå.
Brukar stå på den engelska beskrivningsdelen " seam allowances are included" men konstigt nog har dom inte översatt just det till svenska utan skriver bara att man ska klippa efter klippningslinjen och sy efter sömnadslinjen. Varför krångla till det så

Tyckte oxå deras mönster var breda när jag sydde till töserna, fick oftast gå ner ett par storlekar på bredden för att det skulle passa min långa och mycket spinkiga dotter.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 12:17   #3
myway myway är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 115
Ang. Buttericks mönster

Tack för tipsen! Det är ett långt och smalt femårigt barnbarn som ska ha klänningen, så det var bra att veta.Jag kunde inte hitta någonstans där det stod något om sömsmån, men har man sökt en stund ser man det inte, även om texten finns rakt framför ögonen.Tror att mina mönster också är av samma årgång som dina,jag köpte dem billigt på Tradera, där kan man fynda fina mönster.
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons