Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-10, 09:10   #1
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Brodera på t-shirts

Jag har fått en förfrågan om jag kan brodera på ett gäng t-shirts. 200 st närmare bestämt...

Klarar man av det...?

Stygnfilen har jag redan färdig så det är bara att spänna ramen och börja sy...

//Anna-Karin
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 10:21   #2
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Gud vad tråkigt! Att brodera ett och samma motiv 200 gånger, för det är väl det du ska göra, hoppas att du har bra tråd som inte går av hela tiden. Har man bara tid och lust så klar man väl av att brodera hur många som helst. Stackare, hoppas att du hinner bli färdig innan jul.
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 16:33   #3
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Det gäller att hitta ett bra arbetssätt så man får flyt i arbetet så man inte kräks på tröjorna efter ett tag. Skulle nog satsa på att försöka få dem ur världen så fort som möjligt, för det är lätt att de liksom "förföljer" en annars.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 17:31   #4
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Jag fick en beställning på att brodera 17 dalahästar på handukar som skulle till Japan, fick beställningen kl 18.00 på kvällen och de skulle var färdiga kl 11.00 dagen efter. Jag sydde handukar och en väninna hjälpte mej att brodera, vi mådde ganska så illa efter de...
Hon tålde inte se broderade dalahästar på länge...
Men jag vill inte avskräcka dej, är det ett enkelt broderi och du har kanske mer än en båge så tror jag att du fixar det, ta betalt för jobbet för det är mycket...
Anne-Lii
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 18:11   #5
Rippy Rippy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 61
Definitivt kan du göra det. Men det hänger ju på tidsram och lust. Beroende på hur många stygn så borde inte 10-15 om dag omöjligt. Då kan du bli klar på 1-2 veckor.

Hoppas bara att det inte är nåt du gör för att vara snäll för det kommer ju vara terapiarbete

Lycka till!
//Rippy
Rippy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 19:30   #6
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Jag tycker också det låter som ohyggligt många....

Mitt tips är att kolla med en broderifirma. Jag vet att det låter knasigt men ibland lönar det sig faktiskt att anlita underleverantörer. Ta in en offert och räkna på det!

LYCKA TILL!! Och glöm för allt i världen inte att berätta hur det går....
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-11, 08:01   #7
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Klart du klarar!! Frågan är väl hur ditt övriga liv ser ut, dvs om tiden finns.Ser i din profil att du har detta som extraknäck, då är det väl ett ypperligt tillfälle och bara att tacka och ta emot! Kolla först upp att kvaliteten på tröjorna är god, annars blir ju jobbet svårare, en dålig tröja kan ju skämma det bästa broderi. Och som andra påpekat, ta tillräckligt betalt.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-11, 08:49   #8
marber marber är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 36
Testa motivet på en av T-shirtarna och visa kunden för godkännande innnan du kör igång bara, det kan bli så tråkigt om de inte vill ha tröjorna när man är klar.
marber är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-11, 09:40   #9
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 177
Det klarar du, även om det är tråkigt att brodera samma så är du ju beredd på att det är många när du startar. är det ett stort el litet motiv.
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-11, 21:15   #10
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Det är ett relativt enkelt motiv. Ca 900 stygn + lite text, allt i samma färg.
Jag har redan broderat upp ett pat tröjor. Det var därför jag fick förfrågan om att göra fler.
Jag har kontakt med en grossist som säljer bl a t-shirts för tryck eller broderi så det borde inte vara några problem...

Frågan är bara ved jag ska sätta för pris när det gäller 200 st...? Grossisten med t-shirtarna tar 23 kr/st vid fler än 100 st + såklart framtagande av broderifil och sånt.
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-11, 21:37   #11
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
http://www.mera.se/klader.html
Den här firman tar 15kr/tröja för ett motiv med 900 styg i en färg. Startkostnad för att skapa broderiet ligger på 750kr, Så knappt 20kr/tröja (plus moms) tar de för broderiet. Någonstans där bör väl du också lägga dig, tycker jag. Det skulle kännas egendomligt om du tog mer än en proffsfirma, men samtidigt kan du knappast ta mycket mindre än 20-25 kr/tröja, för det är ju trots allt en del jobb med varje tröja, att få mönstret på rätt ställe och bra stabiliserat.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-13, 11:13   #12
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
25 kronor för en broderad tröja hittar man ingenstans, dett täcker ju inte ens elkostnaden, en fifma har andra maskiner än vi som privat personer. Sen är det ju att du måste spänna varje tröja för sig med olika mellanlägg, jag brukar ha påstryktbart och den mjuka som man klipper, är det tätt har jag ävev den tunna vattenlösliga överst, sen kan man inte släppa tröjan med blicken, det går inte tro att man kan koka kaffe under tiden för när man kommer tilbaka så har den sytt fast en ärm eller liknande Just tröjor är svåra med det, sen ska trådarna klippas och broderiet strykask. Hur mång hinner man på en timme`? inte tillräklig med det priset. sök i furumer
t, vi har haft prissättningen uppe förut
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-13, 15:27   #13
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag håller med dig Helena, för det är en hel del jobb att brodera T-shirts, men man får ju också se det som så att då kan ju den som vill köpa tjänsten vända sig till en proffsfirma istället, eftersom det ju i så fall blir billigare!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-13, 17:37   #14
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Jag skulle aldrig göra detta för under 50 kr. Då kan de ju i stället som Åsa föreslår vända sig till en proffsfirma.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons