Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-01-29, 07:16   #1
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Tokfynd!!

Igår var det marknad här och då sålde Ohlssons sina kapptyger för 50 kr metern. Jag köpte ett vitt och ett ljust beige i ren ull. Tjocka och mjuka, Helt otroliga. 6 meter av varje!!

Nu finns bara ett problem,jag kan inte sy! Men nu ska jag göra slag i saken och anmäla mig till en studiecirkel. jag har tänkt lära mig själv men det känns inte som det blir så bra.

Hur lärde du dig sy? Vad började du med? Ingen kappa va?
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-29, 08:20   #2
tyskland tyskland är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 510
Kappa

Hej!
Nej, jag började inte med kappa. Jag var 6 år när jag började knåpa dockkläder .Har hållt på i över 60 år nu. Men hav tröst det finns enkla basmönster så med ledarens hjälp kan du säkert fixa en kappa. .Grattis till tygfynden. Blir lite avundsjuk.
Lycka till!
Låt oss höra resultatet.
Tyskland
tyskland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-29, 08:31   #3
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Inte en kappa men dock en duffel med quiltat foder började jag med, här har du en som aldrig insett sina begränsningar men för det mesta har det löst sig och kom ihåg. man behöver aldrig berätta om sina misstag för hela världen.
Har du ett mönster så brukar det vara tydliga steg för steg beskrivningar med och då brukar det lösa sig.
Våga och vinn!!!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-29, 11:36   #4
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Jag började med att sy kläder till min barbiedocka. I syslöjden blev jag mött med förakt av min lärare. Hon talade tydligt om för alla och en var på en lektion att jag aldrig skulle lära mig sy, sticka eller virka för jag är vänsterhänt.Efter det tog det många, många år innan jag tog itu med hantverkandet igen. Det blev när jag anmälde mig till en kurs för att sy en folkdräkt. Det tog 9 månader och var mycket svett och tårar, och en och annan blodsdroppe spilldes också. Men den blev klar och jag har använt den mycket, nu är den tyvärr för liten för jag har lagt ut en hel del sedan jag sydde den. Så. se så fel min slöjdlärare hade . Så lycka till med ditt projekt.
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons