Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-04-26, 22:46   #1
vonklubsch vonklubsch är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 5
Helt ny och kommer behöva massor av tips:)

Hej alla glada!
Jag är totalt gröni detta ämne och vet inte ens vart jag ska skriva här riktigt Men men ...jag testar och ser


Jag skaffade mig en husqvarna platinum 950 e i somras, mest för att jag sydde lite hundhalsband och ville ha namn på. Fick chansen att köpa en för ett bra pris ( min sambo tyckte jag var dum i huvudet ) Jag broderar väldigt lite egentligen, men har börjat mer och mer...Jag har inga dyrbara program utan skaffat mig det absolut Basic som finns och det är organizer med kortläsaren till. Nåja min första fråga till er blir då....Var kan man fåtag på en stoor brodyrbåge? Är det bara Husqvarnabutikerna som har dom eller finns det någonstans man kanske kan köpa begagnade??

Jaha det var detta, nu ska jag kika runt lite...har redan fattat att Gunsan är en hejjare på Brodyr och är helt otrolig på att dela med sig..säger redan nu TACK!

Må gott brodyrvänner
vonklubsch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 06:31   #2
tyskland tyskland är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 510
båge

Hej!

Jag har en likadan maskin som du. Tycker mycket om den.
Jag har 3D och crossticher till.
Numera är det ju 4D.

Bågar kan finnas begnade annonsera på blocket och här på sysidan.

Lycka till.

Tyskland
tyskland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 23:09   #3
vonklubsch vonklubsch är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 5
Hej "Tyskland" !

Tack för tipset...ska kolla runt lite på blocket och kanske fråga här då?

Må gott och sitt inte för mycket vid maskinen nu när vädret är så vackert
vonklubsch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-29, 18:36   #4
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Jag har också samma maskin som du. Jag har 3D digitizing och är väl sådär nöjd med det. Visst går det att stygnsätta fina broderier i det, men det är lite märkligt programmerat och det slöar ner percis allt annat på datorn medan man kör det. Dyrt var det också och svårt att använda, på sitt sätt. Men jag inbillar mig att stygnsättning i sig helt enkelt är ett svårt ämne, så det kanske man inte kan skylla programmet för.

Begagnade bågar kan du nog hitta på auktionssiter och annonssiter, skulle jag tro. Själv använder jag sällan stora bågar utan föredrar dom mindre. Det beror ju på vad man broderar för grejer. Den som var med var ju 15x25cm eller något sånt och redan det tycker jag är svårt att montera utan att råka dra i tyget en massa. Svårt att passa in så det hamnar på rätt ställe är det också.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons