Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-19, 13:56   #1
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
I natt vann jag...

Hade två barbie mönster på gång på e-bay. kl fem i halv ett kamma jag hem ett mönster med bl.a squaredansklänning. Extra kul eftersom jag har varit squaredansare själv i 15 år och båda mina barn dansar.Kl o4,26 vann jag kampen om ett mönster med kläder från 4 olika epoker.1590 elisabetanska eran,1776 revolutionen(franska?)Amerikanska inbördeskriget 1860 och sekelskiftet 18-1900.Gissa om det ska sys. var nere i stan igår och fick beställt ett barbiemönster med kläder från 20-30-talet.Kul med kläder som är annerlunda än dom man är van vid tycker jag.
Bifogade bilder
 
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 18:48   #2
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Grattis! Vad roligt att hitta så fina mönster till Barbie, jag visste inte att det fanns.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 18:58   #3
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Tack! Jag visste inte heller innan jag googlade runt efter mönster och hittade dessa. Visar sig att det finns ett antal till, men är fruktansvärt svåra att få tag på. Jag har sett fyra st totalt av serien museum collection, sen finns det en serie som jag tror heter något med history eller liknande. Det är också kläder från olika tidsepoker som sträcker sig ända bak från ca 400 fk o fram till 1400. dyra som poker men jag tycker ändå det känns som det är värt det. Köpte ett till igår från en som bara hade ett mönster kvar. där fanns dräkter från 1100 talet fram till ca 1600. Ska bli kul att få testa och sy, för det verkar oerhört detaljerat. Där finns även tidstypiska underkläder och t.om korsett med i mönsterna.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 19:29   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Här finns ett till med squaredanceklänningen och de andra i alla fall.
Visst är det kul?!
http://cgi.ebay.com/McCalls-7429-Bar...QQcmdZViewItem

Och det finns fler Barbiemönster hos samma säljare (brukar vara bra att köpa fler saker från samma för
att få ner portot per mönster.

Senast redigerad av Sotis den 2008-01-20 klockan 19:34.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-20, 19:44   #5
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jättekul. Squaredansmönstret var inte så svårt att få tag i och inte så dyrt heller,Det finns lite fler av det, men de andra samlarserierna är knepiga.Dom trycks inte upp längre och trycktes visst bara i begränsad upplaga. När jag skulle köpa mönstret i går kväll fick jag beskedet i ett mail att skynda mig betala, för det fanns bara ett mönster.När jag sen betalt det kom jag på att jag skulle haft en bild på det, men då hade bilden ersatts med sold direkt. Det mönstret får jag visa när jag får hem det i stället.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 15:52   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Vad spännande! Och det blir ju en sport att leta redan påd em också! Grattis till en lyckad jakt!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-29, 13:15   #7
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Nu har jag fått hem mönster nr 2 i muséum collection, barbiemönster. jag lade ihop båda mönsterna till en bild i mitt album barbie.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons