Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-06-29, 10:59   #16
AnnetteN AnnetteN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 36
Talking

Åhh vad skönt att fler är som jag! Ingen i min bekantskapskrets är sån så jag kände mej lite udda, men inte nu längre! Nu vet jag att det finns människor som är likadana och det känns underbart! Har pryttlar i varje skåp och låda som finns tillgänglig men har tur med en karl som inte öppnar skåp i onödan,hehe. Sen är det jag som betalar räkningarna och har koll på ekonomin och det kan jag tala om är VÄLDIG tur för mig. Handlar nämligen mycket på internet, då vet ni väl vad jag menar med det Å andra sidan så springer jag inte i affärer...om det inte är tyg förstås.

Väntar nu med att min senaste utflugna unge ska tömma sitt rum så att jag kan överta det och äntligen få mig ett syrum. Planerar må ni tro. Har kommit på att på jobbet (kontor) finns jättebraiga kartonger (som det varit kuvert i) vilka man kan klä med papper eller tyg och använda att sortera grejer i som sen kan stå fint i en hylla.
AnnetteN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 11:27   #17
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Jag är ensam om min ekonomi, och inkomsterna är väl inte jättehöga (snarare låga), så jag köper vad jag vill för mina pengar och behöver inte stå till svars för någon. Men ibland känns det som om jag måste rättfärdiga för mig själv .

Då tänker jag som så att sömnad är min hobby och det finns ju folk som tar t.ex. ridlektioner varje vecka och de summorna kommer jag oftast inte upp i. Och även om jag skulle bli arbetslös och var tvungen att införa inköpsstopp i flera månader (eller TIO ÅR...) så har jag mitt lager och kan fortsätta sy som om ingenting hade hänt. Om ridning skulle vara mitt intresse så hade jag ju inte kunnat utföra den alls om jag hade penningproblem ett tag och det hade ju varit tråkigt. Sen kan jag sälja lite av det jag gör och dessutom blir mina julklappar och andra presenter både uppskattade och billiga.

Så alla mina belamrade skåp, hyllor och lådor är både en arbetslöshetsförsäkring och rena inkomstskällan!

När jag har övertygat mig själv om allt detta (och det är inte så svårt för det är ju sant) så brukar jag antingen gå ner till Panduro, köra till Stoff & Stil eller logga in på Fabricshacks hemsida...
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 12:59   #18
AnnaPP AnnaPP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 121
Panduro har föresten lite rea på sin hemsida nu, för den som vill utöka ytterliggare
http://www.pandurohobby.se/menu/MenuServlet
AnnaPP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-30, 02:07   #19
Tossa Tossa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 101
Haha!

Har varit samlare sen jag var liten. Allt fint fick följa med hem.
Jag kan bara inte slänga saker och har mycket svårt att tacka nej när någon frågar om jag vill överta någonting. Nu förtiden bor jag dock rätt trångt och dessutom tillsammans med en annan samlare så jag försöker begränsa mig till att tacka ja till saker jag verkligen kommer använda.

Jag har egentligen inte några större poblem med att göra av med mitt material, bara jag kommer på vad det ska bli. Allra bäst är det när jag redan i affären vet vad det ska bli, för då blir det någonting. Får det ligga till sig så blir jag tillslut tveksam till att sy något i tyget (till exempel) för det är ju så fint.. Tänk om det jag syr bir misslyckat.

*fniss*

Tossa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-30, 08:47   #20
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Re: Haha!

Citat:
Tossa skrev:
Får det ligga till sig så blir jag tillslut tveksam till att sy något i tyget (till exempel) för det är ju så fint.. Tänk om det jag syr bir misslyckat.
PRECIS så är det hemma hos mig...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 18:08   #21
Pippin Pippin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 26
Här har vi en samlare till! Jag kan inte heller gå förbi en tygaffär utan att i alla fall kolla in stuvarna. Sedan gör jag också smycken, kort, målar trägrejer, håller på med servettdecoupage, tovar ull mm mm. Jag har gudskelov redan ett eget sy- och pysselrum där jag kan hålla på. Har också sett att Panduro har sommarrea. Har redan beställt och varorna väntas hem i morgon eller på tisdag. Jättespännande. Speciellt deras fyndlåda för 75:-. Det är så kul att packa upp och se vad man fått. Ibland jättebra, ibland saker man kanske inte har nytta av själv. De kan man ge bort till syskonbarn.
Pippin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 22:08   #22
moniica moniica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 2
Vad skönt att man inte är ensam om detta.
Jag samlar och samlar och vill så mycket men tiden räcker ju inte till allt som man vill. Men det är svårt att rensa bort "onödiga" prylar, dom kan ju vara "bra att ha" nångång.
Tänker på mina stackars barn som en dag ska rensa upp efter mej....
moniica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-02, 08:51   #23
mollabolla mollabolla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 32
Ha! Visste väl att jag inte var ensam om att prova allt möjligt och samla på mig det mesta. Min sambo tror att jag är ensam om det och tycker nog mest synd om sig själv. Vi håller på och kollar på hus och det viktigaste för honom är att det finns ett rum för mitt handarbete "så att det inte ligger överallt". Undrar om jag kan hålla mig till ett rum. Jag vill prova allt: knypplar, virkar, syr, stickar, broderar, tovar, färgar, smycken mm. Jag jobbar efter principen att jag måste ha alla olika material för jag vet itne vad jag känner för att göra imorgon, det kansek inte alls är kul att sticka då. Ibalnd behöver man snabba projekt medan det kan få ta tid med andra som mognar fram.
mollabolla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-02, 12:42   #24
swingkatten swingkatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 73
Lightbulb toppen....

nu har du gjort entré, bra!
jag har massor av garner för virkning, hör av dig till mej på 0737587587... du nämde inte virkning så nu får du ta itu med att virka oxå, bra va!
swingkatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-02, 12:50   #25
swingkatten swingkatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 73
kom på en fin grej, just...

nu!jo om du stickar massor av små och stora lappar ,gör då små och stora hund/kattäcken!
De om någon uppskattar ett täcke att få vila på!
eller till alla männskor som gagnar en rullator?
handtagen behöver något varmt,att hålla händerna på! har själva sytt sådana till min Mor gjorda av muddar. BRA VA!
swingkatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons