Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-05-07, 07:02   #1
MsThelin MsThelin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 3
Question Hjälp att avgöra

Jag skulle vilja ha lite hjälp av er att bedöma om ni tror att det skulle funka att lägga ut en klänning några cm. Och OM ni tror det skulle gå, hur man bäst går till väga?

Här ser ni några bilder på klänningen i fråga. Fram, bak, sidan, närbild.

Jag ska gifta mig och vill gärna ha en vintage klänning från 1930-talet, då bröllopet går i det temat. Alltså måste jag ju vara beredd på att klänningen inte kanske sitter perfekt och måste sys om lite. Att sy in fixar jag lätt, värre med att sy ut. Det har jag aldrig gjort innan, men är absolut inte helt ny inom att sy över lag.

Jag har försökt läsa på lite på nätet och sett andra som använder sig av sömsmån eller (om inte sömsmån finns) "kilar" för att lägga ut. Och då förstår jag att man ska ha lite extra orginal-tyg till kilarna att använda sig av. Det har ju inte jag. Men jag har inga problem med att köpa lite tyg nånstans som liknar klänningens befintliga tyg (även om det kanske inte stämmer precis överens helt perfekt).

Vad tror ni, är detta möjligt? Går den att läggas ut 2 cm här och var? Eller är det dömt att misslyckas?
MsThelin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-07, 13:09   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Har du provat den med en sån där åthållande korsett"doning" under? det finns ju en hel del gördlar som stramar till runt baken, om det är den du tycker är problemet här. Kanske det räcker. Klänningen är jättesnygg!
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-07, 13:48   #3
yellowhouse yellowhouse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 42
Inget svar på din fråga men OJ vad snygg klänning!
yellowhouse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-07, 14:24   #4
MsThelin MsThelin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 3
Citat:
Ann-Marie skrev: Visa inlägg
Har du provat den med en sån där åthållande korsett"doning" under? det finns ju en hel del gördlar som stramar till runt baken, om det är den du tycker är problemet här. Kanske det räcker. Klänningen är jättesnygg!
Nej, jag har inte beställt den än... Tänkte jag hör mig för lite först innan jag slår till.

Tror du det går med en sån när ryggen är så djup?
MsThelin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-07, 14:28   #5
MsThelin MsThelin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 3
Citat:
yellowhouse skrev: Visa inlägg
Inget svar på din fråga men OJ vad snygg klänning!
Ja, visst är den! Önskar bara att den varit liiiite större i strl. Men det kanske jag kan råda bot på...?
MsThelin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-07, 14:54   #6
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Tänk även på att tyg och gamla plagg åldras, sömmar och tyget kan gå sönder när Du använder den.
Har den varit oanvänd i många år och sedan kommer i kontakt med Din hud och värme kan den bara "rämna"
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-07, 15:15   #7
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Citat:
MsThelin skrev: Visa inlägg
Nej, jag har inte beställt den än... Tänkte jag hör mig för lite först innan jag slår till.

Tror du det går med en sån när ryggen är så djup?
Det borde gå för jag har sett de som knäpps nedanför midjan (såg på teve. Annars såg jag ett bröllop här där de hade använt en vanlig bh med såna där genomskinliga plastband tvärsöver ryggen men det är ju snyggare om inte något stöd syns alls. det finns något superduper som heter Spanx men om det funkar vet jag inte, man ska ju komma i eländet också.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons