![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Solfärgning?
Hej, har precis läst och fastnat för det här med solfärgning. Hur man gör har jag hittat en hel del, men vart får jag tag på material för att kunna testa detta själv? Någon som vet?
Tack på förhand! Mvh // Nathalie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det låter spännande men jag har aldrig hört talas om det. Hoppas någon annan vet något.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har fattat att man använder framkallningsvätskor som används vid fotografering
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
och jag tror att man använder sidenfärger. Fuktar tyget med vatten och sen har på färg över tyget(måla med pensel t.ex.). Lägg på olika saker som du vill ha som mönster och lägg i solen en stund, vet inte riktigt hur länge. Men tills mönstret syns, alltså det som finns under det du lagt på är "ofärgat" medan det som varit i solen behåller färgen som du haft på.
Panduro säljer nog sidenfärger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
http://www.blueprintsonfabric.com/
Det är detta jag pratar om |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
färga, material, solfärgning |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:38.