Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-19, 12:00   #1
virrpanna virrpanna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 47
Question Alla ni som gör egna motiv

Vilken maskin är bäst på det?
Jag ska skaffa mig en Brother NV-900 - kommer inte göra några stora saker, utan är mest ute efter att kunna sätta mindre logga eller någon enklare text, men ändå fint broderat.

Kan man fixa lika mycket eget till alla fabrikat av symaskiner eller är det stor skillnad mellan märkena?
Jag begriper ju att jag måste skaffa mig minnsekort till maskinen och programmet kostar nästan 3.000kr i Lite-version (men uppgraderingen till fullversion kan man köpa för mindre än så från USA, kostar väl 6-7000kr i sverige)

Jag vill kunna göra min egen logotype att sy direkt på plagget, i stället för att tex ha en etikett, men börjar tro att kostnaden blir jättedyr!!

Någon av er som har Brother och kan svara på hur mycket man kan göra, och tom vad skillnaden är mot andra billigare brodyrmaskiner?

TACK
för hjälp!!
/Anna
virrpanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 13:03   #2
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Jag avråder med det starkaste att du skaffa PeDesign Lite..JAg fick med den till min maskin.
Det finns en automat stygnsättning som inte är värt namnet. Sen finns det inte mycket mer du kan göra själv utan bara hämta in färdiga broderier som redan är klara o lägga in i maskinen.

Jag har "storebror" till 900 (700 EII) men utan sydel utan bara broderidelen. Tänk på att din maskin bara kan brodera en yta på 10 x 10 cm...Jag har snart växt ur min o funderar redan på en större. Jag har ändå en broderiyta på 13 x 18cm. hi hi

Din maskin har väl usb då behöver du inget kort utan du kör från datan direkt till maskinen.

Jag har köpt till Embird som kan köpas i delar o är billigare än många "märkes" prg.
Jag har köpt till delar eftersom jag behöver dom så snart har jag allt.
Skriv gärna o fråga mig om det är något mer du undrar över...
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 14:38   #3
virrpanna virrpanna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 47
Vilken tur att nu finns!!!

Citat:
stenbeckan skrev: Visa inlägg
Jag avråder med det starkaste att du skaffa PeDesign Lite..JAg fick med den till min maskin.
Det finns en automat stygnsättning som inte är värt namnet. Sen finns det inte mycket mer du kan göra själv utan bara hämta in färdiga broderier som redan är klara o lägga in i maskinen.

Jag har "storebror" till 900 (700 EII) men utan sydel utan bara broderidelen. Tänk på att din maskin bara kan brodera en yta på 10 x 10 cm...Jag har snart växt ur min o funderar redan på en större. Jag har ändå en broderiyta på 13 x 18cm. hi hi

Din maskin har väl usb då behöver du inget kort utan du kör från datan direkt till maskinen.

Jag har köpt till Embird som kan köpas i delar o är billigare än många "märkes" prg.
Jag har köpt till delar eftersom jag behöver dom så snart har jag allt.
Skriv gärna o fråga mig om det är något mer du undrar över...
NI ska det stå i rubriken - tur att NI finns!!! (hihi)

Min säljare är verkligen guld, men hon kan ju inte allt, det ser man här

Så jag kan alltså använda ett annat program för att göra grejor till min maskin, det känns ju bättre än deras egna "brandade" som säkert strävar efter att sälja förprogrammerade brother-minnsekort.
Vet att det är ganska liten brodéryta, men jag har ju inte haft någon innan och det är knappt jag kan motivera den extra kostnaden, så jag börjar här.
Min ÅF här på orten har å andra sidan en garanti som ger mig möjlighet att byta upp mig inom ett år!! Så jag känner att jag vågar.

Ska genast förkovra mig ang "ditt" program!
TACK TACK för svar!!!

Senast redigerad av virrpanna den 2009-05-19 klockan 14:47. Anledning: stavar illa
virrpanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 20:23   #4
virrpanna virrpanna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 47
Question Tilläggsfråga!

Har jag fattat detta rätt:
Om jag har en bild i .jpg eller annan "vanlig bildfil" - då kan jag alltså öppna den i mitt broderi-program och konvertera den till en fil som symaskinen kan hantera och brodera - det är så det är tänkt!?

*nybörjare*
virrpanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 20:38   #5
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Du öppnar bilden i programmet, men Du måste stygnsätta den.
Det blir inte automatiskt en broderfil.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 01:54   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Japp. Tänk dig att du sitter och kalkerar en bild. Det är ungefär samma sak. Man har en bild under och man ritar upp efter bilden.

Finns automatiska stygnsättningar i vissa program, men det brukar bli mycket si och så med resultat från halvdant till riktigt dåligt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 06:43   #7
virrpanna virrpanna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 47
Talking

Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Japp. Tänk dig att du sitter och kalkerar en bild. Det är ungefär samma sak. Man har en bild under och man ritar upp efter bilden.

Finns automatiska stygnsättningar i vissa program, men det brukar bli mycket si och så med resultat från halvdant till riktigt dåligt.
Då är jag med - TACK!
Pilleriet är ingen fara, det gör jag så gärna. Bara jag inte väljer ett program som är dyrare och sämre (?) än nödvändigt, av ren okunskap.


TACK för hjälpen!!!
virrpanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-20, 09:11   #8
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Såg att du bodde i Skåne. Om du känner för det så kan du komma hem till mig o prova på Embird o PeDesignLite. Man kan ladda hem Embird o prova i 30 dagar tror jag det är så får du en känsla hur det fungerar.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 21:34   #9
virrpanna virrpanna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 47
Citat:
stenbeckan skrev: Visa inlägg
Såg att du bodde i Skåne. Om du känner för det så kan du komma hem till mig o prova på Embird o PeDesignLite. Man kan ladda hem Embird o prova i 30 dagar tror jag det är så får du en känsla hur det fungerar.
Å vad snällt!
Jag har laddat hem Embird, men testversionen är ganska begränsad. Jag skulle kunna göra min logga enbart genom att skriva i broderiprogrammet, och vända på lite av texten, men tyvärr finns bara ABC inlagt i test-versionen
virrpanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 21:53   #10
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Virrpanna: Hör av dig så fixar vi det....
Jag har stökigt o rörigt för jag har precis fått reda på att vi fått ny lgh o flyttar till Ystad om 2 mån. Det blev lite snabbt men vad gör man inte när man får chansen...

Men dator o broderimaskin o symaskiner är det sista som packas så det är inga problem..

/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-02, 14:32   #11
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Hej

Det finns väl en del bokstäver och liknade inbyggda i maskinen,
Det går ju att spegelvända även där.

Jag gjorde en hel del innan jag köpte mitt PE-Design 7.

Men som sagt nu är det snart dags för maskinbyte, tycker 10x10 är för litet.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons