Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-07, 16:12   #1
tilda_l tilda_l är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 243
Designer 1

Jag ska köpa en designer 1, så det skulle vara kul att hitta människor som oxå har den.. så vi kan byta tips, ideér, problemlösningar m.m
tilda_l är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-07, 20:38   #2
clivia clivia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 61
designer 1 usb

Jag har nyss köpt en ny designer 1 usb. Då använder man ett usb-minne istället för en diskett. Jag har även en Singer futura men ville ha tillgång till större bågar och så måste futuran vara kopplad till en dator. Nu känner jag att futuran var som en gammal vän jag lärt känna utan och innan så jag har lite svårt att ännu bli riktigt kär i designer 1. Men den kärleken växer eftersom
Jag ska gå kurs med maskinen så det ska bli kul. Hittills har jag bl.a. gjort swedish santas i mega-bågen. Ett tvådagars-projekt som blev jättefina gardiner till hallfönstret.
clivia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 17:24   #3
solingnes solingnes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 100
Jag har nyss bytt från D1 med diskett till D1 USB, vilken skillnad! Så mycket enklare att flytta broderier till och från USB sticken mot för att handha alla disketter.Har väl inte pillat alltför mycket med programmet ännu men det har ju redan gett mersmak. Mvh solingnes
solingnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 17:35   #4
avsl09091600 avsl09091600 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 34
Smile

Köpte i oktober min älskade designer 1:a och jädrans vad mycket roligt jag har haft redan med den. Ett litet mörkersmoln i det hela är tyvärr att jag fått skicka upp mitt USB-minne till Husqvarna för jag har haft problem med glapp när jag sätter det i maskinen. Nu har jag väntat i 5 dagar på ett nytt och det känns som en evighet.
I december fick jag en himla massa beställningar från arbetskamrater m.m. på handdukar med namn och motiv som dom skulle ge bort i julklapp och himmel vad jag fick sy - dygnens timmar räckte inte till men roligt var det.
avsl09091600 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 17:42   #5
solingnes solingnes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 100
En fråga till "Pyttelottan" Kan det vara glapp i USB sticken när maskinen ideligen svarar att den inte hittar disken, för att sen hitta den omedelbart när man startar om maskinen med sticken i uttaget?
/ solingnes
solingnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 17:51   #6
avsl09091600 avsl09091600 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 34
Ja något sådant måste det vara och jag blev så trött på att få felmedelandet att jag inte satt i någon diskett. Det är lite sorgligt att dom inte uppgraderar sina felmedelande till USB. Hur som helst så blev jag så irriterad till slut så
jag kontaktade min symaskinsaffär och då fick jag besked om att jag skulle skicka upp mitt USB-minne och få ett nytt. Om inte det hjälpte så fick jag skicka upp hela maskinen och det är man egentligen inte så sugen på. Kan undra om detta är en barnsjukdom hos Designer 1 USB? Om någon mer har haft problem kan ni väl skriva en rad.
avsl09091600 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 17:56   #7
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Åh! Jag har också börjat titta på en Designer I. Just nu har jag en Janome 300E men jag tycker den är så känslig. Har fått för mig att Designern är mer stabil. Är det så...? Det är ju en hel skillnad i pris på dessa maskiner så något bättre måste den ju vara...
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 17:57   #8
solingnes solingnes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 100
Tack för det Pyttelottan. Jag trodde hela tiden att det var jag som var för snabb att gå till menyn när jag satt i sticken. Skall testa lite mer och om det inte ger sig så får jag väl kontakta min butik.
/ solingnes
solingnes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 19:19   #9
tilda_l tilda_l är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 243
jag har köpt en begagnad D1 utan USB alltså... men kan man ändå använda broderier från internet?? För jag har massor av broderier som jag har laddat ner.. som jag gärna skulle vilja sy på nya maskinen!!
tilda_l är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 20:18   #10
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Citat:
Pyttelottan skrev:
Ja något sådant måste det vara och jag blev så trött på att få felmedelandet att jag inte satt i någon diskett. Det är lite sorgligt att dom inte uppgraderar sina felmedelande till USB. Hur som helst så blev jag så irriterad till slut så
jag kontaktade min symaskinsaffär och då fick jag besked om att jag skulle skicka upp mitt USB-minne och få ett nytt. Om inte det hjälpte så fick jag skicka upp hela maskinen och det är man egentligen inte så sugen på. Kan undra om detta är en barnsjukdom hos Designer 1 USB? Om någon mer har haft problem kan ni väl skriva en rad.
Hade också problem med detta i början. Men fick rådet att starta maskinen med USB-minnet i samt vänta en liten stund med att ta mig vidare bland menyerna. Typ 20-30 sekunder. För min del hjälpte det. Har nu inga problem.

Visst är det lite slött att inte uppgradera felmeddelandet. Vi får hoppas det kommer.

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 20:50   #11
Avsl081020 Avsl081020 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 33
jag hade oxå problem med mitt HQ-minne, men jag önskade mig ett vanligt "billigt" minne i julklapp för att testa,och det gick!!!!!.
Jag konverterade om det i programmet och har inte haft några problem med att brodera med det sen.
Avsl081020 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 21:52   #12
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Hej Matilda! Visst kan du använda broderierna, men du måste föra över dom på diskett, du har ju en lucka på höger sidan om maskinen för disketter Har själv USB efter som gubben och jag delar på datorn. Disketterna finns att köpa tex. Clas Olsson, EL Giganten eller på något annat ställe som säljer data prylar. Har hört att just i databutiker är det svårt att få tag på disketter.

Senast redigerad av helen den 2007-01-08 klockan 21:54.
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 21:57   #13
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Fick visst inte med att jag har ingen USB
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-09, 06:56   #14
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Hej har själv haft en D1 som jag tyckte fungerade jätte bra hade den i 3 år, Bytte sedan till SE med usb port alltså inga disketter. Men jag lägger fortfarande broderier på disketter tycker att det är jätte bra att ta fram enkelt och fram förallt fins de där om det händer något.
Billiga disketter hittar ni på GKs i ullared 24.90 de är det billigaste jag har hittat som det skrivitts tidigare är det svårare och hitta på typ elgiganten etc. Har hört att disketten kommer att försvinna så småning om,Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-09, 14:03   #15
tilda_l tilda_l är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 243
är det vanliga 3,5 disketter som ni pratar om??
tilda_l är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons