Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-04-01, 10:53   #9
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
SiaL: Hmm, nu när jag tittat mer på kjolen ser jag att den har en alldeles egen del som i princip bara sträcker sig över rumpan, och mitt under har den en kil som vidgar kjolen under. Det innebär att medan kjolen sitter figurnära över rumpan (framhäver den) så sitter den löst alldeles nedanför (döljer låren). Är det vad du letar efter?

Det går att lösa på flera sätt. Antingen kan du göra en helt vanlig kjol på 4 eller 6 våder, eller ja, hur du vill egentligen, och se till att den är figurnära över höfterna och sedan antingen fixa en egen kil eller bara vidga "mitt bak"-delarna där rumpan slutar. Eller så kan du försöka göra en exakt replika av kjolen i länken, men det lär bli rörigt just i sömmarna där "rumplappen" är. Svängarna kommer att bli pilliga, men inte omöjliga.

En annan viktig sak är nog att den där kjolen är hög i midjan, jag tror att det bidrar till framhävande av rumpan.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons