Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-31, 09:49   #1
chamomilla chamomilla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 2
Sy till bebisens sovkorg

Jag väntar mitt första barn och nu har vi kommit så långt i graviditeten att jag vill börja fixa sovplatsen för den lilla.

Tanken är att hon de första månaderna ska sova i den korg jag hade som säng som liten. Men den "kjol" som jag hade till korgen vill jag gärna uppdatera. Ett bra tyg har jag redan men jag har ingen aning om hur i hela friden jag ska bära mej åt för att sy den.

Tanken är att det ska hänga en "kjol" på utsidan i ett neutralt tyg och insidan ska kläs med ett mer intressant tyg för tjejen. Men HUR ska jag sy?
chamomilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 11:21   #2
eleonore eleonore är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 109
Citat:
chamomilla skrev: Visa inlägg
Jag väntar mitt första barn och nu har vi kommit så långt i graviditeten att jag vill börja fixa sovplatsen för den lilla.

Tanken är att hon de första månaderna ska sova i den korg jag hade som säng som liten. Men den "kjol" som jag hade till korgen vill jag gärna uppdatera. Ett bra tyg har jag redan men jag har ingen aning om hur i hela friden jag ska bära mej åt för att sy den.

Tanken är att det ska hänga en "kjol" på utsidan i ett neutralt tyg och insidan ska kläs med ett mer intressant tyg för tjejen. Men HUR ska jag sy?
Har du inte den gamla "kjolen" kvar så du kan titta på den och se hur den är sydd?
eleonore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 11:30   #3
chamomilla chamomilla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 2
Citat:
eleonore skrev: Visa inlägg
Har du inte den gamla "kjolen" kvar så du kan titta på den och se hur den är sydd?
Jo, men den är sydd av min mormor, professionell sömmerska så det är bara en dröm att kunna göra på det sättet
chamomilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 11:22   #4
eleonore eleonore är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 109
Citat:
chamomilla skrev: Visa inlägg
Jo, men den är sydd av min mormor, professionell sömmerska så det är bara en dröm att kunna göra på det sättet
Tänkte bara att man kunde se på vilket sätt tygstyckena var ihopsydda så att man kan få lite inspiration. När jag syr barnkläder tittar jag ofta på andra köpta plagg. Jag kommer inte i närheten av att göra det lika fint, men jag vet på ett ungefär hur man sätter ihop det

Kanske kan du ta en bild och lägga upp här?
eleonore är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons