Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-12, 13:56   #1
Mavae Mavae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 110
Erfarenheter från Sy/modemässa i Ggb??

Det faller sig så väl att jag är i Göteborg under Sy- och modemässan. Jag har varit inne på hemsidan men inte hittat någon utställarförteckning. Är det någon som varit där tidigare, och kan berätta lite om hur det var, och vilka utställare som var med?

Tackar!
/Mavae
Mavae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 14:54   #2
killen killen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 36
Jag saknar också en utställarlista för detta evenemang. Brukar gå in och titta med jämna mellanrum. Det är första gången som denna mässan är och således en ny arrangör. Därför finns det inte någon erfarenhet om den.
killen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 15:42   #3
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Det finns en utställarlista på hemsidan om man klickar på "utställare"
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 15:59   #4
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
http://www.weekendevent.se/exhibitors/exhibitors.html

eller också klickar du här ovan...

Personligen tycker jag att symässan hittills varit ganska dålig
och inte gett mig speciellt mycket.
Men så bor jag också i Göteborg och har relativt stort urval till vardags!

Jag ska gå och ta mig en titt i alla fall för alltid ser man något eller träffar någon.
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 16:35   #5
Mavae Mavae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 110
Ok, hade väntat mig en rubrik "för besökare" el nåt sånt för förteckningen. Tack för info.
Mavae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 19:52   #6
Dumle Dumle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 70
Sy- och modemässan i Göteborg

Är det någon från forumet som ska till Sy- och modemässan i Göteborg i helgen? Om detta har arrangerats tidigare år, är det någon som har varit där då och hur var det?

Oavsett om ni ska dit eller inte, ha en trevlig helg!!

Senast redigerad av Dumle den 2009-02-27 klockan 20:13.
Dumle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 20:18   #7
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Jag ska dit, har precis bokat tågbiljett.
Har aldrig varit på nå sy relaterad mässa förrut så är lite nyfiken.

Vill ha nya tyger, lite pärlor kanske, garn är oxå kul.
Har dessutom funderingar på att köpa en overlock så hoppas kunna kika runt på lite olika märken, även om det mest lutar åt en brother.

Trevlig helg alla....
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 20:26   #8
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Jag skall dit på söndag tänkte jag, har varit där 2 ggr innan och har väl blivit lite besviken på det dåliga utbudet av roliga tyger till kläder

Men denna gången skall ju min favvo-affär MG-tyger vara med för första gången så dom har jag väldiga förhoppningar för
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 08:12   #9
LiisaS LiisaS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 2
Citat:
Dumle skrev: Visa inlägg
Är det någon från forumet som ska till Sy- och modemässan i Göteborg i helgen? Om detta har arrangerats tidigare år, är det någon som har varit där då och hur var det?

Oavsett om ni ska dit eller inte, ha en trevlig helg!!
Hej jag skall gå dit idag. Kan återkomma ikväll angående mässan Ha en trevlig lördag. Hälsningar Liisa
LiisaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 15:19   #10
Dumle Dumle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 70
Jag var där i dag och jag tyckte det var trevligt. Blev faktiskt sugen på att sy lite barnkläder till en kollegas lilla dotter när man såg mysiga tyger och förslag på hur det såg ut i färdigsytt skick. Fanns en hel del härliga qvilttyger, garn, mönster, sytillbehör, tyg till ex barnkläder o en hel del till. Det var första gången jag var på något sånt här o som sagt, det var trevligt!!
Dumle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 15:35   #11
Anne-Lie Anne-Lie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 199
Hej!

Spännande och få läsa vad ni tyckte om mässan, som har besökt den idag. Funderar på att åka dit imorgon (söndag), om det är värt ett besök.
Anne-Lie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 15:43   #12
evat evat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 57
Varit där!

Hej,
jag var där och det var "som vanligt". Kanske 5 olika tygaffärer, MG-tyger och Tygaffärn, e-slöjd o några till. Sen var det garner, pärlor, väskor o lite symaskiner. Helt OK, inte jättestort.
Lite blev det handlat !!!
evat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 20:26   #13
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag var där också. Jag gick igår, vet inte varför jag tog så fel, kanske för att det var på fredag förut? Nej, det var bara att åka hem igen. Men idag åkte jag och jag blev positivt överraskad. Mycket bättre än i höstas. Men så är det annan arrangör? Ja, själva lokalen är fortfarande lika liten, men man har klämt in fler butiker. Det är roligt att se E-Slöjd och MG-tyger, båda tycker jag ju om att köpa från. Och jag träffade på en utställare jag känt sen innan och pratade i ett tag så det var roligt.
Jag tror jag var där i 3 timmar. Med förra arrangören brukar det mest vara besviket snabbt gå runt och ut igen.

Hade inte mkt kontanter med mig och jag borde ha tagit ut mer pengar för jag hittade saker jag velat ha, men jag har köpt för ca 250 kr och sen istället bett om länkar till sidor så jag kan komplettera.

Jag hoppas att denna arrangören återkommer. Och inte den andra...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 07:51   #14
LiisaS LiisaS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 2
Lightbulb

Citat:
Dumle skrev: Visa inlägg
Är det någon från forumet som ska till Sy- och modemässan i Göteborg i helgen? Om detta har arrangerats tidigare år, är det någon som har varit där då och hur var det?

Oavsett om ni ska dit eller inte, ha en trevlig helg!!
Hej! jag var där igår. Det var verkligen symässa. Inga sängar, porslin som det var förra året.Massor tyger alla det slag. Stor utval av jersey. Sybehov, garner ett ställe med pärlor. I år var jag nöjd när jag kom hem. Det har anordnats symässa i Göteborg många år.Hälsningar Liisa
LiisaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 09:04   #15
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Ja vad skall jag säga, Kan ju inte gemföra den mot hur den har varit innan. Men Jag kan hålla med att där var ju tyg att titta på och de var ett par stycken som jag gillade verkligen, som då nämts ovan. Men för övrigt tyckte jag den var helt kass. Mycket dåligt reperssenterat av symaskinner av olika fabrikat och de kunde ju ock så ha lite försäljning utav tillbehör vilket de inte heller var. Nja faktiskt ingen höjdare till att ha kört närmare 30-35 mil.Samtidigt förstår jag att de har kanske tänkt att de håller de nere i storlek kanske då i konkuransmässigt mellan utställarna men dok. Lite mer eller, så är jag bort skämd och tänker på hur de hade på symässerna förrut,,,,
Kram Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons