Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-15, 10:47   #1
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Question broderi pris?

Hur mycket betalar ni när ni köper broderier på nätet?

Vet att det varierar rätt mycket på pris...men jag undrar i vilka prisklasser ni skulle kunna tänka er att handla broderifiler?

Då menar jag pris för hel kollektion och styckpris??
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-15, 11:25   #2
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Det beror ju helt och hållet på hur mycket jag vill ha just dom motiven, kvaliten på dom osv. Jag har köpt motiv för allt från 5 dollar till 120 dollar så det är svårt att generalisera.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-15, 12:10   #3
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Det

mesta jag betalat är 15 dollar stycket o då var det superdålig kvalitet.
dom bilder som jag tycker funkat bäst är dom från danmark man betalar 6 dollar för typ 6.000 broderier.
men hittar jag sådant jag verkligen vill ha som jag vet e i bra kvalitet så är det inte priset som avgör
Annie som längtar tills din sida kommer Amandha
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-15, 12:53   #4
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Det mesta jag betalat är runt $8-10 för ett enda broderi. Ska jag betala såpass mycket för ett mönster ska det vara något jag verkligen vill ha och jag ska vara hyfsat säker på att det är bra kvalitet.

Det mesta köper jag på Embroidery Library på deras olika reor och kampanjer. Ordinarie priser på de jag köper brukar ligga runt $6, men jag betalar sällan över $2.

Kollektioner är jag i allmänhet inte värst intresserad av. Köper bara kollektioner när styckepriserna är sådana att kolektionen ändå är betald med de ofta 2-3 brodyrer jag vill ha.

Är man van att handla kvalitetsmönster för de priser EL har blir man lite kräsen på vad man är beredd att betala för. tycker jag.

Sidor av typen Annie nämner där man betalar en liten summa och så får man ladda hem allt de har hittar jag sällan vad jag vill ha på, tyvärr. (Bland annat är jag smått allergisk mot mönster med konturer i allmänhet och automatiska stygnsättningar i synnerhet...) Jag betalar hellre ett par dollar/mönster på en sida där jag lätt kan söka reda på det jag vill ha. (Jag betalar alltså en del för bekvämligheten...)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-15, 17:29   #5
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
anledningen var att jag satt själv och kollade runt efter broderier. Hittade väldigt få jag ville ha men de jag hittade var i så olika prisklasser.

Hittade allt från 1$ till 200$...Hur vet man att det är bra kvalitet på broderfilen om man inte köpt från företaget innan?

Jag menar är det priset som avgör kvaliteten eller kan en fil för 1$ vara lika bra som den för 50$

Till Annie: Lovar att hojta till när sidan är klar...likaså när vi vet att det kommer valpar
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-15, 17:48   #6
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
dyrt

behöver ju inte betyda bra, jag köpte 2 mallar för 15 dollar stycket o det är inte bra, den stående är en lockig pudel, inte bara när jag syr utan när även de med proffsmaskiner syr den, huvudett har tappat stygn i pannbenet, inte alls något kul...

Och klaga ja lycka till, mendans jag gnällde lite på ett billigt broderi och fick 5 gratis i kompensation...
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-15, 17:50   #7
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Jag köper så gott som alla broderier från Embroidery Library, dom har 32000 att välja på och dom kostar mellan 1:00 och 6:99 dollar per styck, ordinarie pris.

Jag tycker att deras broderier är av hög kvalitet, ingen enda har misslyckats hitills.

Embroidery Library har alltid reor och olika kampanjpriser, inte en enda dag utan!

Fattar inte hur det kan löna sig egentligen, men förmodligen får dom sälja hur mycket som helst, det är nog det som är "grejen" antar jag.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-16, 08:37   #8
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Citat:
medmera skrev:
Jag köper så gott som alla broderier från Embroidery Library, dom har 32000 att välja på och dom kostar mellan 1:00 och 6:99 dollar per styck, ordinarie pris.

Jag tycker att deras broderier är av hög kvalitet, ingen enda har misslyckats hitills.
Jo men om man inte handlar just där...utan man ska handla på ett nytt ställe hur vet man då att det är bra kvalitet

Om man inte kan utgå från priset?? Är det bara en chansning man får göra och hoppas på att det är bra kvalitet man köper för flera dollar?
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-16, 09:19   #9
mari1e mari1e är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 203
Bellatrix
Fråga här på forumet, vi är många som broderar och handlar säkert på olika ställen.

berätta gärna var du handlat dåliga broderier, såfler slipper göra samma misstag.

Många hälsningar från ett soligt Ystad
Mariette
mari1e är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-16, 09:30   #10
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Citat:
mari1e skrev:
Bellatrix
Fråga här på forumet, vi är många som broderar och handlar säkert på olika ställen.

berätta gärna var du handlat dåliga broderier, såfler slipper göra samma misstag.

Många hälsningar från ett soligt Ystad
Mariette
Jo det vet jag ju att man kan göra men finns det inget sätt som gör att man kan se om det är bra eller dålig kvalitet på broderierna?

För om det inte är priset som tydligen är väldigt olika beroende på vilket företag det är...så vill man ju ändå kunna vara säker på att det inte är skit man köper.
Hoppas ni fattar vad jag menar...

/Amandha som sitter med datorn ute i vårsolen
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons