Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-01-04, 16:14   #1
Dotan Dotan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 29
Question Nytt Usb Minne

Hej Alla!

Jag har köpt mig ett nytt Usb-Minne till min Pfaff, och har läst runt lite här på forumet och se att man behöver ett program som heter 3D Disk Manager USB som finns i Embird, jag har köpt Embird 2010 men kan ej hitta 3D Disk manager där i.
Är jag helt ute och cyklar

Skulle vara jätte snällt om någon kan hjälpa mig här
Dotan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 19:30   #2
farmoreva farmoreva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 39
Jag har en Husqvarna men du kanske kan göra som jag, pröva. Sätt i cd-n med Embird programmet, klicka på den här datorn, öppna Embird-cd:n och klicka på utforska.Där låg diskmanager på cd-n till HQ:s 3D Embroidery.Sedan var det bara att lägga mönster in på USB-minnet. Förstår du vad jag menar?
farmoreva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 21:20   #3
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Man behöver väl inget speciellt program för att föra över mönster
till sitt USB stick. Jag för över direkt från min hårddisk eller CD till USB sticket i det filformat maskinen läser, i mitt fall VIP, VP3, HUS eller PES. Jag har en Husqvarna Diamond och det är inget som helst problem. Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 23:59   #4
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Jag har Pfaff CV och Creative 2.0 och använder inga program att föra över filerna till USB. Öppnar bara två utforskare, en där filen/filerna ligger och en som är USB't. Sedan kopierar jag bara över. Snabbt och enkelt, inga som helst problem.

Har man Embird kan man klicka på Utforskaren/eXplorer i menyraden så öppnas utforskaren i den mapp du är i. Notera: om du redan har utforskaren öppen så visas den men mappen byts inte, du måste antingen stänga utforskaren och försöka igen eller bläddra själv.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-05, 15:54   #5
Dotan Dotan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 29
Nytt Usb Minne

Hej det är så att jag har ingen cd skiva. Jag köpte på nätet så det blev en fil som jag laddade ner.Men nu är det fixat.Jag hade ingen aning hur jag fick brodyn tiil usb minnet.Så min man åkte till uddevalla å köpte ett till idag
och jag stoppade in det i datorn.
jag laddade ner ett broderi från nätet till usb`n och det funkade utan att man behövde ett speciellt program.
Dotan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons