Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-01, 14:03   #1
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Maskinen har åsikter om bågstorleken...

Nu vet jag att det förmodligen är jag som gör något klantigt och att jag kommer skämmas som en gris när jag väl kommer på det, men kanske kan någon här hjälpa mig med just det ändå?

Ibland när jag ska sy ett litet broderi på min Platinum 950e så protesterar maskinen för att jag har fel båge. Men bågen jag har är större än den det ska vara egentligen och jag försöker "stega fram" till rätt bågstorlek på maskinen, men den bara piper och säger att det är fel båge ändå.
Jag har lyckats sy små broderier ett par gånger, men jag tycker att jag gör likadant nu som jag gjorde då. Jag har suttit med manualen och knappat steg för steg, men det funkar inte ändå.

Någon som vet vad jag gör för fel?
/Liz
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 14:49   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Jag har en likadan maskin och det händer mig också ibland. Det kan vara så att bågen inte knäppts fast ordentligt på broderienheten så att maskinen tror att det är en annan båge. Då hjälper det att knäppa loss bågen och sätta dit den igen Har hjälpt mig många gånger. Har också märkt att den har åsikter om storleken när jag har broderat med en annan båge och sedan bytt till en mindre. Då har det ibland funkat att byta storlek med knappen på panelen. Om inte detta hjälper har jag stängt av maskinen och börjat från början igen.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 14:51   #3
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Då min D1 beter sig på samma sätt säger min handlare att det beror på en justering de bör göra i broderenheten. Jag har inte lämnat in den utan då jag stänger av och startar om har det oftast löst sig. Sen kan det också bero på att maskinen känner av nåt lite stygn ute i "periferin" som gör att den behöver större båge, kan vara ett endaste litet stygn som du inte tänkt på.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-01, 16:15   #4
avslut080512 avslut080512 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 175
Ibland måste man ta bort broderenheten från maskinen och sätta dit den igen, kalibrera.

Sedan måste man se till att broderiet är sparat i den bågen man använder ifall det är ett broderi Du hämtar i datorn.

Prova med detta och se om det fungerar, borde göra det.

Det finns en stor handbok till alla platinum-maskinerna som ibland är mer överskådlig än den lilla.
avslut080512 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-02, 06:51   #5
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Citat:
Sen kan det också bero på att maskinen känner av nåt lite stygn ute i "periferin" som gör att den behöver större båge, kan vara ett endaste litet stygn som du inte tänkt på.
Fast problemet är ju inte att bågen är för lite utan att den är för stor!

Citat:
Sedan måste man se till att broderiet är sparat i den bågen man använder ifall det är ett broderi Du hämtar i datorn.
Fast broderier på färdiga kort som är gjorda för en mindre båge ska ju gå att köra ändå. Men det funkar ändå inte alltid. Och varför går inte det med broderier från datorn? Och jag tycker att jag har sparat dom med rätt båge, men den verkar ändå vilja välja minsta möjliga på något sätt... *förvirrad*

Starta om har jag testat massor av gånger, men jag får väl testa igen. Jag har ett broderi jag verkligen vill få att funka...

Tack för svaren i alla fall! Sysidan är en guldgruva.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons