Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-03-21, 19:30   #1
dreamcatcher dreamcatcher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 255
Solblekt jacka

Hej alla fiffiga tyg-människor!
Jag funderar på om hoppet är ute för min favoritjacka ... men jag måste fråga er innan jag ger upp och kanske förstör den.

Jag är väldigt förtjust i min jacka. Det är en potatisbrun, kort, aningen annorlunda, trenchcoatmodell. Inhandlad och genast ändrad efter eget tycke för ett antal år sedan. Jag hittar ingen ny som jag blir lika förtjust i. Tyget har hållit mycket bra trots att det är tunt; den ser inte sliten ut. Det är någon behandlad syntetblandning som står emot lite regn. Fodret har inte hållit lika bra så det har jag lagat ett par gånger.
Problemet är att jackan är solblekt. Mer skymda delar har ursprungsfärgen och resten är förstås ljusare. Kan man göra något åt det? Ljusare eller mörkare spelar inte så stor roll - jag vill bara att den ska vara jämnt färgad.
Bleka och färga om? Bleka och färga med vaddå i så fall? Vad fungerar på det tyget utan att förstöra det?
Kanske det är sprätta upp och sy en ny som gäller.... men den är ju hel... knappt ens sliten.... och jag lär få svårt att hitta lika bra tyg.
dreamcatcher är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 05:05   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Till att börja med måste du ta reda på vad det är för material till jackan. Fiberinnehållet alltså. Vissa fibrer går att färga, andra inte. Så börja där.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons