Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-11-30, 20:08   #16
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej igen!
nejdå ...problem kan man oftast lösa på många olika vis ...men sen finns det ju vissa man tycker är enklare.

165 kr kostar den hos min handlare...kan kanske variera i pris...men den är värd varenda krona. Jag har ännu inte hunnit testa den med små pilleriapplikationer eftersom jag även idag sytt märken....så vill du först vänta på utvärdering så tar det ytterligare någon dag.
Må så gott
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-01, 22:10   #17
Lottaa Lottaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 36
Mmmm bra med goda råd

hej Linnea ,,Idag har jag med beställt en sån där applikationssax eftersom jag syr ganska mycket applikationer och känt att det skulle varit en annan sax så jag litar på ditt ord verkligen jag ska berätta sen vad jag tyckte när jag testat den
hälsningar lotta
Lottaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-01, 22:52   #18
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Ops, hoppas att Du tycker att saxen lever upp till förväntningarna . Ja,jag är kanonnöjd i alla fall och hoppas innerligt att jag inte lurar in Dig och de andra tjejerna i galen tunna

Nu ikväll kopplade jag bort broderienheten och har frihandsquiltat bl a gottestrut och delar som skall bli små väskor...små julklappar. Jag skall försöka bli färdig med den ena väskan nu när min älskade dotter sover. Det är hopplöst att ha hemlisar....ögon och öron är som grytlock när man har hemlisar

må så gott!
varma syhälsningar
Linnéa

Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-07, 06:07   #19
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Nu har jag köpt applikationssaxen hos Huskvarna, 235 kr kostade den. Men hur 17 håller man den?
När jag skulle klippa runt en julstrumpa jag gjort direkt i ramen så funkade den som en vanlig sax tyckte jag. Här behövs nog instruktioner.

Vad har du för tyg i gottestrutarna? Låter "gott"!
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-25, 10:41   #20
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej igen Linnéa!
Det var ett tag sedan, men nu har jag äntligen köpt en sådan där applikationssax jag med, och den verkar otroligt bra.
Glad Påsk!
/Gunilla Hultin
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-25, 11:13   #21
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Gunilla"
Kul att även du gillar den. Jag har haft otroligt mycket glädje av den under den korta tid jag varit ägare till den.
Önskar dig en fin glad påsk
varma syhälsningar
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-25, 16:01   #22
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
Sax

Hm kanse måste skaffa mej en sån oxå jag hade min lilla sax jag fick med när jag köpte maskinen men den min lilla kära sax har gått sönder det går inte att laga den!!!!!!!!! jag som älskade den saxen så ringde jag till min handlare då skulle han ha 179:- för den lill putt saxen då kan jag lika bra köpa en ordentlig sax till applikationer !
nu skall jag till min lilla skina som står på spisen kramis till er alla och ha en

GLAD PÅSK PÅ ER !!!!!!!!!!!!!!
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-25, 16:02   #23
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
fast

jag saknar den oerhört mycket !
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 00:58   #24
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Suss!
Till att bara klippa tråd använder jag inte sådan lyxsax utan vanlig nagelsax som man kan köpa i vanlig mataffär för 10-20 kr. Eftersom dessa pyttesaxar verkar leva sitt eget liv så brukar jag trä ett långt "siden"band igenom, lagom lång att hänga som halsband...då har jag den alltid nära till hands där jag är.
Applikationssaxen är dock guld värd.
kram och önskan om fin påskhelg
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 08:30   #25
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Jag fick också en liten brodyrsax när jag köpte symaskinen, men eftersom jag använt den som applikationssax, så börjar den bli en aning slö, t.o.m. för slö för att klippa av tråden ibland. Jag var på jakt efter en ny sådan liten brodyrsax men de finns inte att få tag i, åtminstone inte likadana. Svindyra är de få sorter som finns.
Så jag slog till och köpte applikationssaxen istället, på Symaskinsgrottan. Där tog de ca 250 för den! Men eftersom den är guld värd, så...
Vi kanske inte får skriva för mycket positivt om denna sax, för då kanske de höjer priset, haha ... om de inte redan gjort det
Kram/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 08:32   #26
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
OKEJ

jag får vält ta och köpa en sån där dåligsax kan va bra att ha
glad påsk på er
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 09:39   #27
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag köpte också en sån där dyr applikationssax men inte tycker jag den är något särskilt bättre att klippa med än den andra vanliga jag klippte applikationer med. Det är lika lätt att klippa bort ett stygn med den här tycker jag, eller gör jag något fel???
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 14:28   #28
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Hmmm....det låter precis som om ni är kära - i en sax!

Jag förstår förvisso, min lilla broderisax från Fiskars som jag haft i många år börjar bli gammal och trött nu (sedan jag började klippa i tyg med den) och jag har fortfarande inte hittat en likadan.
Hemmma försöker jag bedriva en hård och bestämd saxpolitik - varje sax har ett specifikt syfte och får bara användas till detta och inget annat. Detta gäller särskilt broderi- och tygsaxar. En gång kom jag på min bättre hälft med att klippa bort en bit trasigt nagelband med min bästa broderisax, det gör han inte om!
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons