Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-11, 22:30   #16
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Front page är nog bra, det använder jag själv (jag är lat) men man får mycket skräpkoder med på köpet. Dreamweaver ska visst vara bättre men jag har inte orkat sätta mig in i det ännu. Grafikprogram däremot... jag överger aldrig Photoimpact och det klarar allt som PSP och Photoshop gör och bra mycket enklare. Rackarns bra program och fått lite reklam PSP är ju i världsklass och omtalat men fasen vad krångligt i jämförelse med mitt Photoimpact.

Smaken är som baken och vi väljer det vi vill ha eller har vant oss vid. Säkert därför jag aldrig överger Photoimpact
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-11, 23:02   #17
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Jag är med Alvan här, kolla på Janome eller andra märken. Du får lika mycket om inte mer för pengarna där, huskvarna är i det här fallet överdrivet dyra. Jag har broderat i många år och rätt mycket fast det nu har lugnat sig betydligt. Har testat olika märken och har fortfarande inte fastnat för huskvarna. Skulle inte köpa en så dyr maskin som SE om jag var du, du får inte valuta för pengarna enligt min åsikt.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 09:52   #18
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Ok...
Om vi diskuterar priser...var in på Janomes hemsida... hittar inga priser.. hittar inget tgel nummer att ringa så jag kunde få fakta och prisuppgift.

Om jag köper en Janome vad ingår och vad behöver jag köpa till och vad blir slutsumman?

Om ni vet även vad resp. Husqvarna skulle sluta på får ni gjärna skriva det med.

Vill nu veta vart prissumman skulle sluta... med alla de tillbehör man behöver om man ska brodera för att sälja i företag.. själv tycker jag att man behöver alla tillbehör då.

/Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 10:22   #19
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Deras växel finns i Stockholm så man får ringa på 08/243030 och fråga efter Jessica i Arboga. Ibland kopplas det dirket till Arboga och Jessica svarar. Inter Sew Sverige AB heter kontoret i Arboga och ligger i ett industriområde på Glasbruksgatan 1. Lycka till!
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 10:48   #20
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Hej
Jag ringer medessamma.

Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 10:50   #21
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Vill iallafall komma tillbaka lite till den fråga jag ställde från början...
Nu har det mest handlat om vilken maskin jag ska köpa och inte.

/Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 12:22   #22
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Ja, att maskinbrodera är enkelt. Och roligt!

När jag köpte min första maskin för 4-5 år sedan hade jag aldrig prövat att maskinbrodera. Har god vana av datorer, diverse program och symaskiner. Tycker inte jag mött på allt för stora svårigheter. För det mesta blir resultatet toppen. (När det inte blir det så beror det för det mesta på min egen klumpighet eller snabbhet.)


När det gäller själva programmen så kräver de nog rätt god datavana. Har själv Husqvarnas 3D Studio, som enligt min åsikt är väldigt lätthanterligt. Nu stygnsätter jag inte själv (mer än det som 3D Studio klarar), men det lilla jag kikat på denna del så känns vissa delar igen från andra kreativa program.

Nu har jag säkerligen upprepat mycket som redan sagts... Det jag tycker du ska be om hos din handlare (Husqvarna/Janome/Brother mfl) är en demonstration av både maskin och programvara.


/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 14:36   #23
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Nu har jag bestämt mig... vad ni än säger så blir det en Husqvarna Designer SE ... med tillhörande 3D program, jag är en sån person .. antagligen... En husqvarna person alltså .. *ler*

Har kollat läst broschyrer etc etc och läst endel här på sysidan.
Jag kommer hela tiden tillbaka till Husqvarna.
För det första (rätta mig om jag har fel nu)
* Husqvarna affärer finns här uppe hos mig Norrland ingen Janome.
* Husqvarna är maskinen på svenska är nästan a och o för mig.
* 3D programmet är liknade de program jag jobbar med idag. Photoshop och adobes program.
* De som bor här som jag skulle kunna knyta bekantskap med har Husqvarna.
* Köper jag en Husqvarna idag så får jag programmet med och även ett väldigt bra pris på maskinen.

Kommer inte på något mer just nu... Skriver till sen om det blir mer.

Vill väldigt gjärna att om det är någon som bor i mina trakter (Hälsingland) och har en brodyrmaskin .. hör av er så vi kan träffas och knyta bekantskap.

/Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 17:11   #24
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Grattis! Nu lär du inte ha några sysselsättningsproblem ett tag framöver...

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-12, 17:12   #25
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
sa just till min man

att jag har inte tid att vara 4 barns mamma nu ett tag framöver... skrattar...!

/Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons