Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-03, 14:22   #1
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Bågar till stora BH

Finns det någon som ver var man kan få tag på bågsr till stora bh, jag hittar bara små och jag behöver till kupstorlek H-K. Tips någon?
Det är så dyrt att köpa BH när man vill ha större storlekar, så jag ville lära mig att sy dem.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-03, 15:48   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Har du kollat med www.rodatraden.com ? Om det inte finns på hemsidan så ring och fråga om råd, de brukar ha lösningar på det mesta.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-03, 19:56   #3
bwear bwear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 87
Om du tittar på www.sewingchest.co.uk så har de en MASSA stora byglar(Rödatrådens största är 34 cm). Jag har provat Sewingchest och de är helt suveräna.
Syr stora bhar till flera stycken i min omgivning och hittar alltid rätt storlekar där.
Deras Powernet STRONG är starkare än någon av de som Rödatråden har, vilket jag tycker är ett måste för att få rätt stöd i ryggen. Ovan på detta måste jag säga att frakten är billigare ifrån England Plus att leveransen var snabb också. (sista beställningen jag gjorde var 22 dec och de kom den 27 dec) :O)

Om ni inte visste det så är Rödatråden såld, så numera är det Johanna som styr och Mariana slutade i somras. Katharina har kvar KwikSewmönsterna och har även underklädeskurs i höst (den sista) Kurserna är värda varenda krona och mer därtill, så vill du lära dig att sy bhar föreslår jag en kurs 1-2 september.
bwear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-04, 11:59   #4
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
Jag är lite intresserad att lära mig sy bh, men är orolig att det är svårt att hitta tyg.Har ni som är erfarna inom området haft problem med det?
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-04, 12:59   #5
bwear bwear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 87
Jag har absolut inga problem med att hitta material. De finns på olika ställen, ex www.rodatraden.com eller www.sewingchest.co.uk
Det finns säkert flera ställen, men de här två har jag erfarenhet av själv och tycker att de är bra. Bhmönster har bland annat Kwiksew att köpa.
bwear är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons