Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-12, 07:55   #1
ann_blom ann_blom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 97
I väntans tider

Jag beställde 13 m tyg från Allt om handarbetes websida den 24 feb. Det har fortfarande inte kommit.

Igår så ringde jag till dom och de hade inte äns skickat... då tyckte jag jag de kunde kompencera med lite sytråd men oj så sur hon blev som jag talade med.

Jag kommer inte beställa ifrån dom igen!

Det är trist att det tar tid när mönster och allt är färgit och man bara väntar på tyget.
ann_blom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 08:10   #2
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Tråkigt att höra, jag har själv varit inne på deras sida och tittat, efter havererad kommunikation kring deras prenummerationer så var jag lite tveksam till om jag vågade beställa tyger därifrån. Nu förstår jag att jag ska passa mig föt att beställa dårtifrån.
Tack för informationen i alla fall.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 08:48   #3
MonicaB MonicaB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 12
Har också handlat av Allt om Handarbete

Mest garn, men även tyg och tillbehör. Det har iofs tagit tid innan mina varor kommit, men när de kommit har de körts hem till dörren (I Eskilstuna, inte Nairobi :-)) och inget har saknats. Tror jag handlat fyra gånger. En gång var det för lite garn till en tröja, man markerar vid beställningen vilken storlek man vill ha och garnåtgången kommer upp automatiskt. Ringde, fick prata med en otroligt trevlig kvinna och dagen efter hade jag ett brev i brevlådan med två nystan fast jag bara bett om ett. Så... förutom leveranstiderna är jag väldigt nöjd. Men det var några månader sen ska tilläggas. Saker och ting kan ju ändras.
MonicaB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 08:58   #4
lumi lumi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 48
Och jag beställde den 29/2 och började också undra varför det inte kommit något ännu ... men då kan man alltså räkna med att få vänta ett tag till, då.

Visserligen tar de antagligen tyget från Danmark (eller är det Norge), men över två veckor bör det väl rimligtvis ändå inte ta.

Det här var första gången jag beställde från dem ... och jag är osäker på om det kommer att bli någon fler gång. Känns ju inte som att de är speciellt serviceinriktade.
lumi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 09:25   #5
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Har upplevt samma sak hos dem.

Min åsikt är att säljer man saker
som man själv måste beställa.
Måste det framgå klart och tydligt.

Har man grejor hemma bör man kunna skicka
samma dag eller?

/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 09:37   #6
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag håller fullständigt med Bibbi.
Då de säljer tyger som de sytt upp tex en vårdräkt i så vill man ju inte ha tyget lagom till sommaren utan så att man hinner sy dräkten till våren, eller?

Det borde minst stå på deras sida när man beställer hur lång leveranstiden är.

Jag har många gånger funderat på att beställa därifrån jag med, men aldrig gjort det. Är idag glad över det då jag hör att det tar sådan tid.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 09:51   #7
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Oj! Jag har handlat jättemycket av dem och alltid varit nöjd! Så olika det kan vara!
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 09:59   #8
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Jag har också beställt flera gånger. Det tar lite längre tid än acceptabelt. En gång när jag beställt ett "lyckopaket" med jerseytyger fick jag vänta jättelänge.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 13:33   #9
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Har en liten undran.
Är inte detta ett perfect inlägg för Leverantörsforumet??
Är det inte typ såna här saker som det är till för, eller har jag fattat fel??
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 14:29   #10
ann_blom ann_blom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 97
jag misstänkte att det inte var första gången de haft leverations problem när hon som jag talade med sa att de skulle gå i konkurs om de kompenserade alla förseningar.

hoppas att det kommer ett paket i brevlådan innan april

Jag ber om ursäkt för att denna tråd hamnade fel.
ann_blom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 15:04   #11
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Vad skönt (?) att höra att några andra också väntar!

Själv beställde jag den 28 februari, men har heller inte fått det jag beställt. Jag hade t.o.m. funderat på att börja prenumererar men nu är jag ytterst tveksam!

Tycker att det är urusel service. Jag mailade dem dessutom och undrade när det tänkte leverera min order egentligen och har fortfarande inte fått något svar.

Uselt!

Kommer inte att handla från dem igen!
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 16:26   #12
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Mailade du dem? Jag som har letat med ljus och lykta efter en mailadress till dem, var hittade du den?
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 21:35   #13
Skruttan2 Skruttan2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 39
Avbeställde min order

Jag har ofta handlat från Allt om handarbete och fått varorna innom två veckor.
Min senaste order la jag den 29/1 och väntade och väntade och ringde fem gånger till dom. Först hade dom inte varorna hemma, även om dom fanns enligt deras hemsida och sen var det dator problem och sista ursäkten var att deras streckkod inte fungerade hos posten. Posten ville inte lev pga detta.
Den 29/2 ringde jag och sa att jag inte ville ha några varor från dom i fortsättningen,hade fortfarande inte fått min beställning.
Jag har mailat till dom och framfört hur jag har upplevt deras servic, men inte fått svar.
Får se om dom hör av sig?
Skruttan2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-12, 22:01   #14
lumi lumi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 48
Jag för min del skulle inte ha haft något emot att vänta - om jag hade vetat på förhand att förutsättningarna var sådana. Är det ett tyg jag verkligen vill ha, men inte har bråttom att få skulle jag nämligen kanske tycka att det fick vara värt väntan. Och i fallet med just min beställning är det faktiskt så att jag kanvänta. Men för den kund som planerat att använda tyget till något speciellt inom en viss tid, så förstår jag att besvikelsen över försenad leverans är större.

Trist för "Allt om handarbete" i längden. Sådant här lär ju leda till att de förlorar kunder. Hoppas att de hittar bra sätt att lösa problemen som orsakar alla dessa förseningar.
lumi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-13, 08:56   #15
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
ang. maila allt om handarbete

Tja, jag hittade ingen mailadress till någon kundtjänst men eftersom de kan skicka ut orderbekräftelse via mail så svarade jag helt enkelt på det mailet...

Om det inte går att svara på det sättet så ska man få ett svar från servern.

Men nu sitter jag och väntar in att klockan ska bli 10 så deras kundtjänst öppnar för jag tänker faktiskt avbeställa min order. Jag gick omkring igår och insåg att jag inte har lust att handla av ett företag som inte kan hantera sina kunder på ett korrekt och självklart serviceminded sätt.

Så, en förlorad kund var det här!

Hade tänkt sy en klänning att ha i påsk men det går ju inte nu så det hjälpte ju liksom till att bestämma sig för att annullera ordern. Vi får väl se vad de säger när jag ringer...! jag har dessutom för mig att det stod när jag beställde något om ca 7-10dgr leveranstid....men det är jag inte säker på. Finns inget om det i mitt orderbekräftelsemail dock...vilket gjorde mig lite fundersam redan då...men inte trodde jag att det skulle vara så här illa!
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons