Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-03-07, 20:52   #1
clivia clivia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 61
Singer Futura

Jag är ny här och undrar om det finns någon som har en Singer Futura som jag? Det var inte lätt att välja maskin, men priset fick avgöra. Jag kan brodera på den till långt in på nätterna, det är beroendeframkallande.
Det tog ett tag innan jag kom igång med den för att jag behövde en bärbar dator till. När jag sen skulle köra igång fungerade inte USB-enheten så innan jag kom på att man måste köra installationsprogrammet en gång till så var jag nära att ge upp. Nu väntar jag ivrigt på uppdateringar som kommer i April.
clivia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-12, 17:32   #2
mligans mligans är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 6
Hejsan

Jag går själv i tankarna att köpa en Futura och skulle gärna vilja ha kontakt med någon som redan har en.

Om du vill får du gärna maiila mig på
caroline-gustavsson@tele2.se

Jag har lite frågor innan jag bestämmer mig att köpa en och skulle bli tacksam om du mailade mig.

Även fast du nyss köpt den så kan du säkert hjälpa mig med mina frågor.

MVH Caroline
mligans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-13, 13:37   #3
u-b u-b är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 48
-Hejsan! Jag har haft min Singer futura i ca 6 månader och är väl inget proffs ännu.Men den är väldigt lättskött och bra att jobba med.Jag laddar ner mycket bilder från internet som jag sedan kör genom mitt futuraprogram, det går väldigt fort och är mycket lätt att förstå. Jag har alldeles nyss skaffat en scanner som jag scannar in bilder med och broderar på symaskinen med och dom jag har gjort har blivit bra.Så nu blev utbudet på bilder jättestort.Så till dig Carina kan jag bara säga att det är en prisvärd och bra symaskin,och jag är väldigt nöjd med min. Hoppas att det går bra med ditt val av symaskin. MVH Ulla-Britt.
u-b är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-21, 22:34   #4
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Hej, jag har precis köpt en Singer Quantum Futura CE-200. Har inte hunnit börja brodera på den ännu. Skoj att det finns flera med likadan maskin.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-02, 06:43   #5
DavidBrown DavidBrown är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 2
ny i flocken: har också en Futura 200

hejsan,
jag är nog en av få män som är i det här forumet

köpte en Futura 200 som kom två dagar sedan. jag har många frågor kring maskinen och brodyr, inte sist eftersom mina första arbeten såg förfärliga ut

så lite hjälp med mina dumma frågor och vänliga och hjälpsamma kontakter är det jag är ute efter.

mvh
c.

Senast redigerad av DavidBrown den 2006-03-02 klockan 06:53.
DavidBrown är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-06, 14:09   #6
GOBLIgobli GOBLIgobli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Men vad bra att det finns några med denna maskin för jag ska iväg i em och inhandla en sån jag med!*överlycklig*
Får den till ett kanonpris också!
GOBLIgobli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 19:13   #7
GOBLIgobli GOBLIgobli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Självklart stöter man på problem det första man gör...
Fick nån av er felmeddelande när ni skulle installera skivan med AutoPunch?
GOBLIgobli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 20:29   #8
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Minns inte... men vad jag iallafall vet är att maskinen måste vara på och kopplad till datorn när man installerar programmen. Kan det vara det?

mvh
maria
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-07, 23:13   #9
GOBLIgobli GOBLIgobli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Tack för tipset maria, dock var det inte så enkelt... , men mysteriet är nu löst.
GOBLIgobli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-08, 13:11   #10
Gadj0 Gadj0 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 3
Hej
Jag har också just köpt en Singer Futura. Hade dock också problem innan jag fattade att datan och symakinen behövde var ihop kopplade när man instalerade AutoPunch. Har ännu ej prövat att sy men ser fram emot detta. Känns bra att veta att flera har denna maskin om man skulle undra nått.
Gadj0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-08, 14:15   #11
GOBLIgobli GOBLIgobli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Grattis till maskinen!

Problemet för min del var att AutoPunch-skivan fick problem med Windows XP, men ett besök på supportsidan och en uppdateringsfil gjorde susen.

Men nu har jag tom. gjort en egen bild som jag testbroderade och DET FUNKADE!

Jättekul det här!
GOBLIgobli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-08, 20:44   #12
yvonnebt yvonnebt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 12
Thumbs up singer futura CE 200

Hej jag har också en Singer futura CE 200. har haft symaskinen i ca. 2 år .köpt den från usa allt har fungerat bara bra. En jättebra maskin.
laddar in bilder av olika format i ett bildbehandlingsprogram för att förstärka konturer och Outlines. Sen gör jag om dem till broderier i "origins" ett mycket bra program för att skapa broderier från bilder. Det är lite dyrt men suveränt. sen är det bara att ladda det färdiga broderiet till singern via Futuraprogrammet. Origins hanterar även alla fonter som finns på datorn. på det här sättet finns det nästan inga begränsningar alls i vad du kan göra med din symaskin. Det enda hindret är din egen fantasi och att programmet är på Engelska. Det finns dock en utmärkt hjälpfunktion i programmet så det är normalt inga problem med funktinerna i programmet. Har även en Janome 9000 men med den måste broderierna läsas in via ett speciellt programmerbart kort. Inte lika effektivt som med datorn direkt.
Hälsningar Yvonne
yvonnebt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-08, 21:38   #13
GOBLIgobli GOBLIgobli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
En fråga...

Har ni svensk instruktionsbok till maskinen?
Alla "enkla" grejer såsom hur man gör ett knapphål tex står på tre språk som jag inte fattar.

Hur gör man ett knapphål förresten? Kan någon hjälpa en färsking?
GOBLIgobli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 07:32   #14
Gadj0 Gadj0 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 3
Jag fick med instruktioner som är på svenska, när jag köpte maskinen. Hon som jag köpte av mailade över en lunta med papper som var översatta så att allt skulle vara enklare.
Yvonne vad är det för bildbehandlingsprogram som du har. Är det nått som man kan köpa i Sverige eller finns det endast i USA? Låter intressant.
Gadj0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 09:19   #15
u-b u-b är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 48
singer futura

Det där bildbehandlingsprogrammet vart för man tag i det? Jag är mycket intresserad av det!
u-b är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons