![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#31 |
|
ni är väldigt bra på att märka ord!
jo , så är det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
Men ibland kanske det är nödvändigt, speciellt om det handlar om säkerhet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
det flourocerande och
reflexband har samma jobb, att synas i mörkret, bara det att det fl måste ha ljus innan det "brinner"medans vanligt reflexband syns direkt, men båda har samma effekt!
se på alla större fartyg, de har den oranga färgen målade oppe på styrhytterna för att synas på långt håll både dag som natt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
Jag väljer att lita på Sveriges Provnings- och Forskningsinstitut:
http://www.sp.se/metrology/optics/sv/varselklad.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
Håller med Alvan Det är faktiskt stor skillnad. Floriserande skulle ju tex inte alls funk här hemma då vi bor mitt ute i skogen och på vintern finns här inget ljus. Därför vill man ju ha reflex.
Dottern har både floriserande tyg och reflexer på sin jacka. Det känns som säkerheten kommer framför allt. Ang namn på kläder: Förstår hur ni tänker och jag känner mig själv kluven om jag ska göra namnen eller något annat på jackan. Dottern sa att hon gärna skriver något annat kul så det blir nog det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
Hobbyboden kan ta hem.
Jag var inne på vår hobbybod och hon kunde ta hem reflex bitar jag tror dom låg på (20*30cm bitar). Då kan man brodera med bara en tråd så blir det ju något eget broderi. Så jag ska prova nästa vecka att brodera på det. Hoppas det funkar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
Re: Hobbyboden kan ta hem.
Citat:
Men jag var ute efter en sytråd som jag kunde brodera med. letar fortfarande efter det men det verkar som det är omöjligt att få tag på. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.