Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-01, 13:39   #31
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Jag köpte det i samband med att jag köpte maskinen, från en dansk firma (som jag har skrivit tidigare om i flera trådar), kanske de gav ett extra bra pris just för att det var i samband. Jag har också sett priser på runt 14000, det är helt fantastiskt dyrt, lika dyrt som maskinen. Fast detta var bara grund delen, sen köpte jag till digitizing också.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 13:47   #32
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Nyfiken igen, vad ingick i grunddelen? Typ Organizer och File Assistent? Vad fick du betala för Digitazing?
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 14:16   #33
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Är man framför allt ute efter att använda färdiga mönster från Internet och så (till exempel Gunillas fina mönster här på sidan!), behöver man ju inte allt detta krut!!
Med risk för att verka tjatig nämner jag ännu en gång Embird som för en relativt liten penning gör att man manipulera färdiga mönster en hel del, kan lägga in text och får en katalogfunktion (mönstren visas som bilder i vanliga Windows-utforskaren) för 1-2000kr (beroende på om man väljer att köpa Font Engine eller färdiga Embird-alfabet, eller både och)
Har man då en box med mjukvara för transfern till kort (det följer med t.ex. Vikant Ultimate Box, så har man ett paket man kommer ganska långt med.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 14:30   #34
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Ja, det verkar som att jag ska överväga Embird. Alla som har det verkar ju nöjda.

Jag tänkte lära gubben min att stygnsätta, så kan han stygnsäta alla bilar och annat som han vill ha broderade. Kan vi ladda ner det i de där 30 dagarna och testa att brodera det vi stygnsatt?

Och en lite pinsamm fråga från en novis, kan man använda den boxen (kortläsaren) som jag har till Pfaffen, eller är det en speciell box?
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 14:35   #35
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Grunddelen är väl hum, ja vad hette de nu, sitter ju inte hemma.... 3D embrodery, 3D vision och 3d organizer tror jag att de heter...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 14:39   #36
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Nej, man kan inte göra stygnsättningar och spara med Embird. Har man räknat med att göra automatisk stygnsättning från bilder är inte det Embirds starka sida. För manuell stygnsättning däremot ska det vara mycket bra (jag använder Artista själv för den lilla stygnsättning jag gör, för det är enklare, så egentligen vet jag inte!).
Personligen tycker jag Embirds stora styrka ligger i basprogrammet, Iconizer (katalogfunktionen) och kanske Font Engine (för text). Där får man otroligt mycket för pengarna!
Jag ser för egen del väldigt lite behov av egen stygnsättning. Någon logga då och då. Annars brukar jag hitta vad jag behöver färdigt. För det mesta inte som gratismönster, men min tid och frustration har ju också ett värde...
T.ex bilar finns det massor av "där ute". Fast det finns ju en förfärlig massa bilmodeller som man inte hittar också förstås...

Vilken transferbox man har spelar ingen roll,
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 15:40   #37
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
Jag har haft en pfaff 2124 hemma en månad och lade in minst 10 st broderier på samma kort så visst går det! Men man får klura lite hur det funkar. Förfaringssättet är lite segare än tex janomes med compact flash.
/pia
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-01, 17:26   #38
Dispril Dispril är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 33
Jeg har en Pfaff 7570 og en kortleser som heter PES2Card3 SE - denne synes jeg er helt suveren. Den leser mange slags broderikort etter hva jeg husker er denne av de mest fleksible i forhold til akkurat det. Du får fantastisk god hjelp (på engelsk) fra han som har utviklet denne kortleseren. Han engasjerer seg raskt og ivrig om du skulle ha spørsmål eller problemer. Les mer om den her:
http://www.knitandsew.demon.nl/p2c/indexe.htm

Med en kortleser har du stor frihet ved å slippe å ha PC og symaskin på samme sted. Det går fint an å kjøpe tomme kort på nettet som koster en brøkdel av Pfaff's egne tomme kort - PES2Card3 trenger faktisk ikke tomme kort heller, du kan bruke et av dine andre Pfaff kort som lagringskort (etter å ha kopiert filene inn på PC'en først!!). Jeg vil mye heller anbefale en slik multikortleser enn Pfaff sin egen om du skal kjøpe kortleser - da kan du også kjøpe et Janome-kort om du ønsker (pluss mange andre). Jeg er veldig begeistret for kombinasjonen Embird, PES2Card3SE. Jeg har også Pfaff Customizing og Digitizing men det ligger ubrukt. Du kan lagre på tomme kort direkte fra Embird med PES2Card3 SE. Ta gjerne direkte kontakt dere som vil vite flere detaljer. Om du bare vil laste mønster ned fra nettet uten å endre noe på dem trenger du ikke noe annet enn det programmet som følger med PES3Card3 - forutsatt at du har lastet ned riktig format. Ohh - dette ble et langt svar - håper noen fant det nyttig :-)

mvh Helga
Dispril är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons