Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-15, 15:46   #31
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Vad härligt Lotta att det blev så bra. Jag tror dock inte att det var ekonomin som var det stora felet med den förra för han verkar ju inte klok. Om du bara sagt att summan ni uppgjort var för låg då? Alltså flera tusen för låg eller att du satt in samma och han skött det hela? Jaja spela roll han flög tydligen ut med all rätt. Ekonomisk kan man vara och kanske snål mot sig själv men om man är det mot andra så är det bättre att de lever för sig själva. Det trista är ju att underhållet inte följt index eller ändrats nämnvärt.Jag hörde på en föreläsning att det varit samma i många år och att det bara höjts med en hundring.
Om det följt index så skulle det vara det dubbla.Men den som får underhållet får ju även barnen och det är ju den största vinsten.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-15, 15:47   #32
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Men för fasen, barnkläder hör ju till det gemensamma, så han borde ju ha betalt dem också. Vilken tråkig person.
Eller är det för att ni inte kan öka på delad summan eftersom du inte har råd och han inte ville skjuta till mer?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-15, 15:57   #33
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Hörde en "kul" historia om ett äldre par som sökte sig till socialen för att gubben inte hade råd med sin hjärtmedicin. Men socialsekreteraren påpekade att frun var MYCKET rik och givetivis kunde betala.
- Varför det?? Vi har ju skild ekonomi, och hans pengar är slut!!
Hon fick uppläst för sig vad lagen sade om försörjningsplikt, men hon tänkte nog överklaga ...
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-15, 16:12   #34
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Haha, inte snäll fru där!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 07:39   #35
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Ha ha, precis så hade mitt ex gjort för så illa var det med honom. Pengar gick aldrig att diskutera och han kunde aldrig förstå att pengarna inte räckte till och då pratar vi om
12000 kr i månaden (vi la vars 6000 kr) och det skulle räcka till hus, hem, mat, kläder och alla räkningar). Han levde så långt från verkligheten som det bara gick och när vi väl skilde oss så kunde han ABSOLUT INTE förstå varför jag skulle ha 1273 kr/barn i månaden för våra barn, han frågade rakt ut vad jag skulle med alla dom pengarna. Så när barnen var hos honom varannan helg så höll han inne 46 kr/barn från underhållet som skulle vara till mat när dom var hos honom för han fick ju handla så mycket mer när dom skulle vara där. Jag drog det också till sin spets så nu sitter han där som den stora förloraren - han får betala fullt + att barnen inte frågar efter honom längre och han ringer aldrig till dom och detta fast vi bor i samma by. Inga presenter till födelsedagar och ingajulklappar. Hela första året for jag som en trasa och lämnade dom och hämtade dom hos honom och packade allt dom behövde men det räckte inte för han tyckte jag kunde packa ner en plastpåse till deras smutskläder för dom han fick när han handlade skulle han ha till sopor.
Ja ja det är ett liv som jag är mycket glad att ha sluppit ifrån för det har gått mycket hårt åt mig som person.
Men som jag skrev innan så har jag mina barn på heltid med ensam vårdnad och det är den största vinsten i mitt liv. När jag var ensam och pengarna tröt så kunde jag ändå alltid le över att ha tagit mig ur allt, en seger utan motvikt.
Så nu har jag fått gnälla av mig lite igen, nu ska jag inte plåga er mer med mitt förflutna för alla bär vi våra livsöden.
Och det oerhörda är att man kan hitta en guldklimp i livet som jag har gjort och livet är så oerhört mycket mer än pengar.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 07:50   #36
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Verkligen tråkig person. Jättebra att du gått vidare. Han är den stora förloraren!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons