![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hej!
Om vecken håller i tvätten beror också på vilket material man använt. Jag sydde ett par kostymbyxor i syntet (gabardin, 100% polysester), och gjorde pressveck... ingen tvätt i världen kan ta bort dessa veck, och byxorna behöver inte ens strykas. Syr man däremot byxor i vanligt bomullstyg, så ser man förstås inte röken av några pressveck efter tvätt, om man inte använt något specialmedel. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Gunilla; Så det finns alltså specialmedel man kan använda för att få pressveck att hålla bättre i tvätten? Vad är det för medel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tror att vi skulle behöva se en bild på klänningen du ska sy så är det lättare att svara.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har inte planerat sy någon klänning, det var mer en hypotetisk fundering inför framtida projekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Åh, lycka till i framtida projekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack. med tanke på hur svårt det verkar så...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:36.