Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-06, 13:13   #16
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad

Citat:
gavagai skrev:
Det blev ett Philips GC4320, eftersom 4330 inte verkar gå att få tag på. Jag har fortfarande inte vågat använda det (kom just hem med det) eftersom jag inte är säker på att det är rätt att spendera 700 kr på ett strykjärn, särskilt inte när jag just beställt tyg för närmare 1000 kr från USA. Usch så slösaktig jag är!
Har precis exakt detsamma. Jag är nöjd med mitt!
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-06, 13:15   #17
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad

Citat:
hatte skrev:
Tänk vad man inte vet, jag hade ingen aning om att det finns järn med timer. Vad bra.

Jag har två st. strykjärn, dels ett gammalt Philips ångstrykjärn från 1970-talet med diskutabel ångpuff och rostfri glidyta som jag har vant mig vid och gillar. Dels ett "modernare" Tefal Aquagliss som jag har fått ta över. Detta strykjärn har en liten kontainer med blåa korn i. (Se länkad bild) Man kan plocka ur den lilla behållaren för att byta ut kornen när de blir overksamma? Vad är detta för korn? Någon som vet? Strykjärnets förra ägare har ingen aning.

Mystiskt strykjärn
Nu fick jag inte fram bilden men av din beskrivning så skulle jag kunna gissa att det är avjoniseringsmassa? Skall isåfall förhindra att strykjärnet kalkar igen så fort. Har sett liknande i förbehandlingssteget till destvattenanläggningar. Kan det stämma?
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:36.