Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-06-07, 00:39   #16
Tess Tess är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 224
Hej ! Samma problem här!
Håller på att ommöblera syrummet för att få allting mer överskådligt.Alla tips tas emot med stor tacksamhet!
Tacka vet jag för goa sysidan medlemmar ni är bara för härliga!För mej gäller det också för bättre tyg och trådförvaring.TESS!
Tess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 10:48   #17
Victoria_AB Victoria_AB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
Vad många härliga tips alla kommer med! Jag skall ha mitt syrum i källaren. Men ett större rum skall delas av till två, så en vägg med dörr saknas och i dagsläget står det flyttkartonger från golv till tak som inte omedelbart har någon annanstans att ta vägen. Flyttade in för 1,5 år sedan och inflyttningsprocessen går lååååångsamt. Jag planerar för fullt och det är inte lätt (men kul).

Idag har jag mina tyger (har också mängder ) i en massa kartonger som finns lite överallt. För att kunna pilla på mina tyger och ha en viss översikt så har jag ett system. Jag har en liten provlapp från vart och ett av tygerna, med en papperslapp i hårdpapp fastsatt med en häftklammer i varje tygbit. På papperslappen står en kod. På datorn har jag gjort ett enkelt register i Word där det på varje rad bl.a. står ett tygs ”kod”, vilket/vilka material tyget består av och hur mycket det är (bredd och längd) och ev. tvättråd och om jag redan har tvättat det. Samlingen med provlapparna är förhållandevis lätt att förvara och ha nära till hands. När jag vill hitta något tyg så är det bland provlapparna jag börjar leta. Jo, jag har förstås märkt upp mina kartonger med de koder för de tyg som de innehåller. Systemet fungerar utmärkt. Men i mitt nya syrum så är tanken att tygerna skall förvaras i lådor och vitrinskåp. Vitrinskåp känns som det ultimata. Att man kan se dem utan att de behöver ligga och bli dammiga. Jag suger åt mig alla tips som ges här på sysidan.
Victoria_AB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 14:22   #18
Ciczi Ciczi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 59
Citat:

Jag har sökt till en skola i Kanada och funderar som bäst på hur jag packar ner min lägenhet i två källarförråd som är 1,5x2 meter stora, varav det ena är fyllt till 75% redan. Tack och lov att flera av möblerna kan skruvas isär men jag förstår inte hur allt ska få plats.
Vi funderade på hur vi skulle få in alla våra grejor från en trea (samt arvegods från densamma) i en litet fånigt förvaringsutrymme på 15 kvadrat. Vi har staplat och packat och staplat och packat och.,... det blev nog en sisådär 100 flyttlådor. Det tog aldrig slut.

Lycka till med skolan i Kanada!

mvh Ciczi
Ciczi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 23:36   #19
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Jag håller också på att göra i ordning syrummet men har inte hittat någon bra lösning för tygerna. De ligger nu i lådor och mår inte bra av det. Jag vill helst ha de på rullar för att undvika vecken - men hur uppbevarar man rullarna utan att de tar så mycket plats?
Bra lådor för småsaker hittade jag på en Ica-affär. Det är de genomskinliga plastlådorna som de får lösgodis i, affären ställer ut de vid entrén så kunderna får ta så många de vill. Trevligt!
Lådorna är lagom stora för småsaker (17 x 17 x 11cm) och de är stapelbara och stadiga. Enda problemet är limmet de har använt för etiketterna, det är segt som tuggummi och lite svårt att få bort.
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 06:51   #20
joolzbenner joolzbenner är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 73
hej!
jag har nyss hittat praktiska plastlådor hos storks. de har hjul och ruller under bänken jättesmidigt de funkar bra för båda fatquarters och störer bitar tyg. och det bäste är att de kostar bara 60kr de kan hittas också hos jysk, men de kostar 129kr där.
kram
joolz
joolzbenner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-10, 14:06   #21
Tossa Tossa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 101
Jag köpte IKEAs Antonius grunddel utan hjul. trådkorgarna är billigast. Sen staplade jag på flera sådana på varandra. Det var innan jag visste att det fanns med hjul, hade jag vetat det hade jag haft sådana underst. Inte är de vackra, men jättepraktiska. Lagt en tygbit underst och sedan har den slukat en hel del band, stuvar och andra småpryttlar som varit svåra att hitta plats för innan.

Nåja, det var när jag hade ett eget syrum, numer är jag sambo och trångbodd och har inte ens plats för mina symskiner så de bor kvar hos mor och far.
Och jag blir allvarligt galen om jag inte kan röja plats för mina sy- och målargrejer snart!
Tossa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons