Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-09-21, 20:39   #16
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Det är ingen billig hobby, men ack så kul och perfekt när man har barn för att göra kul grejor!!
Du kan allt ta hem Embird även om du måste ladda om XP. Om det påverkar något alls är det i så fall åt "rätt" håll att dina 30 demo-dagar inte räknas ner som de ska! Fast kanske inte så stor ide' innan du har en box förstås...
Jag vet att jag är tjatig, men Ultimate box för 2000 kr (eller mindre om man köper från USA, men fastnar det i tullen blir inte skillnaden så stor) + Embird basprogram för ca.600 ($80) så har du ju en bra start!! Betydligt billigare än de 3500+1300 det skulle bli annars om jag förstod rätt. Embird kan sedan byggas ut med fler moduler allt eftersom man har behov, lust och råd... Något/några alfabet och/eller Font engine kommer du nog att vilja ha i alla fall.
Nu vet jag ju inte riktigt vad Husqvarnaprogrammet kan, och deras information är inte direkt överväldigande, så jag vet inte om det är värt de extra pengarna, men det borde det ju finnas folk här inne som vet!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-21, 21:23   #17
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad

Jag har köpt kortläsare och program från husqvarna för över ett halvår sedan och jag har fortfarande inte fått programmet att fungera. Troligen för att det inte fungerar tillsammans med XP. Har haft mycket hjälp av många som jobbar med datorer och alla säger att det är XP som är problemet trots att det enl HQ ska gå bra. Jag har resignerat och har det nu instalerat på barnens dator ... inte optimalt men det fungerar. Kolla att du får lämna tillbaka det om det inte fungerar innan du köper, det är ju väldigt mycket pengar. Lycka till // Malin. (Har du ingen mässa nära dig? Jag köpte kortläsare och program på mässan i Sollentuna och då hade HQ 20% rabatt)

Senast redigerad av Malin.J den 2004-09-21 klockan 21:26.
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-22, 18:27   #18
dianno dianno är inte uppkopplad

hej katarina! jag har sänt ett mail till dig ang customizing m.m.
anne
dianno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-26, 10:33   #19
Katarina Katarina är inte uppkopplad

Smile

Hej!

Jag vill bara berätta att jag gått på Åsas linje och köpt Ultimate box med överföringsprogram från Tyskland. Jag fick betala 205 Euro inkl frakt och sedan toch det ungefär en vecka innan paketet kom hem till mig.

Sedan har jag även köpt Embird för 80 dollar direkt från deras hemsida.

Allt verkar fungera helt OK, nu är det bara till att lära sig systemet.

/Katarina
Katarina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-26, 10:45   #20
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Rätt inställning Katarina! Att det "bara" är att lära sig alltså!
Lycka till!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:23.