![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
åh blev glad att läsa detta!!
hur man ser det, tja på hur väl det är stygnsatt, o på priset ofta, allt med Disney är ganska dyrt är det billigt är det hmm inte den riktiga :-) jag ska kolla upp det! Bibbi, vi är snobbiga vi hästfolk, det är typ standard att ha hästens eller sitt eget namn broderat på schabraken, o ett märke är nog inte så poppis i hästvärlden, du ska se på stora tävlingar, där står brodyr företagen o spottar ur sig massvis av schabrak... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Vilken spännande värld detta är att utforska det här, men nya frågor dyker upp, man löser ett och får ett nytt frågetecken
![]() ... men så klart... fortfarandfe inte nöjd, men väldigt glad för att få lära mig att man kan få in fonter även detta hållet. Nu till nästa fråga som jag grunnat på några dagar, vad är satinstich? Kan det vara så att satinstich är sånt som ser som det gör på dom här 2 bilderna jag lagt här i denna fråga tidigare, och fillstich sånt som blir mer fylld, jag tror att den här truetype fonten blev mer av det fyllda slaget. Hoppas ni förstår min fråga |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
halloj
vad roligt det är att läsa att bakterien brodyr bitit dej ordentligt. som du frågar om satin, ja den här tvärgående stora stygnen betyder just satinsömmar på svenska. om du drar med fingret över så känns det satinigt typ. de flesta köpat teckensnitt är i satin, tyvärr gjör de flesta äldre programvarorna där man kan ladda in text fonter dem till fyllnads stygn, en yta med massor av små stygn, vilket inte blir så snyggt. nyare programvara omvandlar till satin. en del äldre gör även en ganska dålig kontur söm kring automatstygnsatta bokstäver, som blir hiskligt fula. Bra att du utforska o provar på, det är då man inser att sin "dyyyra" maskin inte är så dyr när man inser vad man kan få ut av den! jag har haft fullt upp med annat så jag glömde kolla Disney fonten, ska komma i håg i morgon.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
hade flera Disney fonter men inte just denna så tyvärr kan jag inte hjälpa dej att analysera detta från min hembas, men en enkel googling visar att så ska inte fonten se ut!
kolla fylligheten i dessa bokstäver tex o det var bara första förslaget jag fick upp http://www.etsy.com/se-en/listing/15...w_type=gallery det finns nog dem som är bättre. jag tror du ska skrota din alfabete o köpa ett bättre, för jag tror du jobbar lite i motvind där |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:01.