![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Nu snackas det ju nya maskiner här (tror jag), men Marianne Pettereson här på sysidan säljer sin Bernina Artista 180 för bara 9500. (Finns bland annonserna.) Fantastiskt prisvärt!
Brodyryta hela 15,5x20cm (några mm större i varje riktning än Janomen tror jag) och dessutom en kanonbra symaskin. Den broderar otroligt bra! (I alla fall gör min det!) Mönster kan överföras direkt från datorn. Enda nackdelen är väl att den ska ha ART-format. Vet inte om Marianne har program för det också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Lite synpunkter från den ryska sidan tycker jag är intressanta och passar väl till den här diskussionen. De rekommenderar Brother SUPER GALAXIE 3000 (artikel 2002) som är en av de bästa broderimaskiner, prisvärd och komplekt för arbete. Där finns inte ett ord om Janome men Pfaff (2140) och Husqvarna (D1 & 2) nämnde dem som mindre intressanta på grund av att de krånglar vid svåra partier i broderi och hastigheten är lågt. Bernina valde de bord just på grund av ART-formaten och dåligt programstöd.
/Milla |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Brother Super Galaxy, eller ULT som den heter i USA är en utgående modell. Det gör den naturligtvis inte dålig på något vis. Tvärtom kanske man kan få sig en bra deal då... Jag har själv Brother förutom min Bernina och de är verkligen bra på brodyr.
Att Janome inte nämns beror kanske på att de har ett annat sortiment i Ryssland. ART-formatet är en nackdel för Artistamaskinerna, men har man bara programvaran är det inget problem. Programvaran Artista är för övrigt ett av de mest kraftfulla för hemmabruk påstås det. Så vad de menar med dåligt programstöd vet jag inte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Jag förstår er frustration om ni inte kan få er maskin förrän i december, när man väl bestämt sig vill man ju gärna ha den på en gång. Men jag tänkte bara säga att den är väl värd att vänta på för det är en toppenmaskin till ett relativt billigt pris. //Agneta
Senast redigerad av angis den 2005-11-04 klockan 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Det står bara att program till Bernina är medel motligt och inte passar till professionellt arbete så som Berninas broderi filer också. Men däremot själva maskinen är bra.
Jag vill passa på och fråga om "Origins" ver.9.16? Det beskrivs som det mest framgångs rika halv professionella program för maskinbroderi på marknaden (dec. 2003). På e-bay hittade jag den för ca 450$. ???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Ja, då vet de uppenbarligen inte vad de snackar om. Kanske inte det håll jag kulle titta åt i första hand för pålitlig information!
Det är Origins egna reklamtext de citerar. Klart att de påstår detta! Jag hade tillfälle att testa Origins för några år sedan och gillade det inte alls. Minns inte så mycket annat än att jag inte tyckte om det. Då är Artista betydligt trivsammare. Var mycket försiktig med att köpa program på eBay! Mycket, eventuellt majoriteten av det som säljs där är piratprogram. Nöjer man sig med det ska man inte betala för det. Men nu är det här ämnet väl på väl på villovägar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Hej
Jämt lär man sig något nytt. Jag böjer mig för större sakkunskap. Kanske att jag hade börjat använda Customizer om jag hade fått gå på kurs. Men det fick bara min kompis som samtidigt köpte Janome 10001. Mvh Mariette |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
Hej!
Jag har inte gått någon kurs, trots att jag köpte Janome 10001 i somras. Janomes program är ganska lätta att förstå, så man kan med fördel prova sig fram. En manual måste du väl ha fått? /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Hej Syvänner
Tack for all hjälp, och mycket stor tack till Karin som tipsade om auktionen, som jag vann och fick en alldeles ny 300e. Tjingeling vad jag är glad tralalala. Hämtade den i går och satt halva natten och har lekt hela dagen, gubben fick lunch vid 2 snåret !! Roligt och lättare än jag hade föreställt mig. Tralala och tjingeling. Fick också 5 mönster och masse annat. Dorthe |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
Grattis!! Du har gjort ett mycket bra val!
Mycket kul väntar!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
Grattis, vad kul att du fick din maskin och att det inte är så svårt. Jag förstår att du är glad och gubben kan väl fixa mat själv eller? När han nu uppvaktat dig med en sån fin maskin så måste du ju få gotta dig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
Å va kul! Grattis nu får väl inte gubben se dig på flera dar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
G R A T T I S!
Vad skoj av du vann budgivning. Kram Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Hej
Här broderas det så det ryker, va det är roligt Dorthe |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
Janome Kurser
Jag blir snart en i gänget!
Min mor har bytt upp sig till en 11000 så jag ska få hennes 300E! På janomes nya hemsida står det om kurser och amälningar! Så kolla där! Själv kan jag inget om brodermaskinen,så har ni några tipps så tala gärna om! ![]() Har inte fått hem maskinen än, mamma bor 20mil bort! Ska pilla lite själv först, funderar på kurs sedan! Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:58.