![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
|
Har du prövat "Embird explorer (32-bit)". Den finns i Start/Program/Embird. Man skall då stänga av 64-bit Iconizer i fönstret Inställningar (för Iconizer), till höger under OK och Avbryt.
Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
När jag går den vägen hamnar jag på "Skrivbordet" och när jag klickar på den vägen hamnar jag i Embird och tar bort 64-bocken. Alla broderi- och bildfiler bockas för automatiskt men det ger ingen förändring i Utforskaren. Där syns bara jpg-filerna, inga broderifiler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Menar du att du klickar på Embirds ikon? Om du får upp en mycket förenklad Utforskare och du ser Embirds ikon så är det säkert genvägen till programmet. Du skall istället bläddra dig fram i mappträdet till den mapp som dina filer ligger i.
Jag kan bara se File och Edit. Det går inte att välja storlek men det är möjligt att det skall göras i Vistas egna Utforskare. Om Embirds Explorer fungerar behöver du inte skapa jpg-filer. Får du ändå inte fram Embirds Explorer rätt så kan du pröva att gå denna vägen: C:\Program\EMBIRD32\EMEXPLR.EXE då måste det öppnas rätt. Jag har 32-bit så ev kan det se annorlunda ut för er med 64-bit eller tom fungera olika och jag får gissa mig till vissa saker. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Har gjort allt som står här men får det inte att fungera i Win7 64 bitars...
Vill ju kunna se ikoner med bild redan när jag öppnar en mapp med broderimönster i. Som det är nu så får jag högerklicka på varenda en o då får jag upp en liten miniatur.. Att det ska vara så svårt... Är det någon som kan berätta vad som menas med "Aktivera Viewer för Total Commander" betyder i inställningarna för Iconizer?? Likaså "Aktivera Indexer för Google Desktop" på samma ställe?? Jag märker nämligen ingen skillnad om dom är ibockade eller inte... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Det är klurigt detta. I inställningar för Iconizer: har du bockat i alla rutor som är i mitten ungerfär? Aktivera miniatyrer måste ju vara miniatyrerna i utforskaren.
Allting är rätt i Vista? Det är en eller ett par storlekar i miniatyrer som inte fungerar med Iconizer så testa först lite olika. Vad just rutan för Viewer för Total Commander gör för något vet jag inte för det verkar som man kan starta programmet ändå. Men du måste först ladda ner och installera det. Det kostar pengar också har jag för mig, så man vill ju först och främst få Iconizer att göra sitt jobb. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Jag har precis köpt en dator med Windows 7 och 64-bit.
Och nu har jag installerat Embird version embrd2k10b88ca Jag kan se alla iconer på broderierna i mina mappar. Har Du bockat för alla broderfiler i Inställningar Iconizer Inställningar? Jag har inte bockat för några bildformat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
Ta hem installationsfilen som lades ut den 21 okt, den är på 114MB
Det är den jag använt mig av. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:20.