Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-08, 06:32   #16
innovis innovis är inte uppkopplad

undertråd som syns

hej min gamla d2 har altid krånglat, så jag bytte den till en brother och är mer än nöjd nu.d2 krånglade konstant i 2 år, har även en platinum men den funkar hur bra som helst.hoppas att det löser sig för dig.
innovis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 10:10   #17
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad

Uppdatering av vad som hänt:

Fick komma och hämta maskinen igår. Då de talar om att jag har minnsan spolat undertråden fel den är alldeles för hårt spolad. De pekar på en repa i plasten och säger att det syns klart o tydligt att du spolat genom att trä maskinen genom här...vilket inte stämmer detta påpekar jag med för jag spolar ALDRIG undertråd när tråden är trädd genom nålen. När i hela fridens namn började sytråd göra jack i hårdplast???
Hon som sitter och visar hur jag ska trä tråden säger att ja nu funkar det så bra för jag har spolat så här(på samma vis jag alltid spolar) Hon har broderat ett av hq egna broderier men hon har inte gjort det klart, hon har inte kommit till det stället i broderiet där det är satinsöm.
Jag tar hem maskinen och hoppas jag ska kunna börja brodera allt jag ligger efter med...börjar som tur är inte med dopklänningen som är från flera generationer utan börjar med en tavla som bara ska vara på vanligt bomullstyg.
Vilken tur för inte f*n funkar det!!!!
När den börjar brodera bokstäverna(de som följer med maskinen) så kommer det upp så mycket undertråd att de bara blir hälften så breda för resten är undertråd

Har nu ringt affären igen och ska ta med allt denna gången dvs broderiet som blev förstört o alla trådar jag använt+ pappret från konsumentköpslagen som visar jag har rätt till ny maskin.
Envisas de med att de ska kolla på den igen så ska jag f*n ha en lånemaskin för dopet börjar närma sig o det ska broderas på klänningen innan.

Madeluc: på SE finns det ingen skruv alls o skruva på detta är en elektronisk inställning som krånglar.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 10:42   #18
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Fy f-n jobbigt! Jag vet precis hur det känns för jag har varit i samma sits. Man blir så arg när det skyller på handhavande fel fast man vet att man gjort rätt. Efter att jag blev jävligt förbannad så lyckades jag tilslut få viss upprättelse. Stå på dig, bli arg om det behövs!

Be dem brodera samma bokstäver, på samma material!

Ps Tråd kan faktiskt göra spår i hård plast, jag har lyckats med det på min ena maskin just genom att spola Ds
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 11:10   #19
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Äh fy fasen vad dåligt av din handlare. Kräv en ny maskin av dom det har du rätt till!

En sak som slår mig. Kan det vara fel i din brodyrfil som följde med maskinen? Famlar i luften här som du märker

Vilken är det?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 11:18   #20
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad

Bellatrix: fy vad tråkigt. Men jag tror du kommer få en ny maskin! Hoppas iaf

Madeluc: Jag kanske är lite korkad nu men vad menar du med spolkapsel? Jag tänker pa den som fanns förr på maskiner som man tryckte in spolen i innan man förde in det hela i maskinen.

Menar du att man kan ta bort den som sitter fast i maskinen? Där har inte jag vagat pilla
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 12:25   #21
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Lillamian: Ja, man brukar kunna ta ur det spolen ligger i även i maskienr med liggande spole. Står säkert om detta och undertrådens spänning i instruktionsboken.

Hoppas det löser sig med maskinen, Bellatrix!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 12:32   #22
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad

sotis: det visste jag inte. Jag är för dålig på att studera instruktionsböcker...man vill ju bara komma igång och sy
Okej SE :N har jag ju inte haft sa länge men jag har ju haft en rose ganska länge
Nu får jag ju skämmas lite
Jag har aldrig behövt pilla där iofs men det är ju bra att veta
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 14:19   #23
madeluc madeluc är inte uppkopplad

Ja, även D1 var elektronisk med de har fortfarande en spolkapsel som man kan ställa in undertrådsspänningen på.

Har flera vänninor som har Se och som har köpt till en extra spolkapsel, just för att ställa in för de speciella undertrådar som de kör med.
De tråkiga är att säljarna inte har kunskap om detta utan hävdar att det är användar fel av olika typer.

Tyvärr räknas detta problem inte som (fel på maskin) då maskinerna oftas fungerar med just se symaskinsmärket speciella undertråd som de också kör med vid prover de gör.

Står inget om detta i instruktionsböckerna numera utan det gjorde det på 60 och 70 talet, och då står det så här: att man ska skruva 1/10 dels varv endera medsols (spänna) eller motsols (lätta)
på ställskruven på spolkoppen eller som i detta fall spolkapselen.

Det är också viktigt att ta ur den med jämna mellanrum, beroende hur mycket man syr, för att göra rent och även lägga i en droppe olja (trots alla smörjfria system) så går maskinen tyst och lugnt igen. Lycka till med sy- o broderandet
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-09, 19:01   #24
yuleidy yuleidy är inte uppkopplad

Har precis samma problem med min svindyra pfaff 2170 fy bubblan vad trist när det inte fungerar!!! Det känns som om det är fel någonstans när man måste provbrodera allt och ändra inställningar som maskinen borde sköta automatiskt. Fel sorts tyg sa min försäljare (vanlig bomullsväv typ lakans väv, för glest vävd för att kunna "leverera" snygga broderier, ja inte vet jag nybörjare som jag är!!!
Anna
yuleidy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-09, 19:55   #25
Marron Marron är inte uppkopplad

Om jag var du skulle jag ta pengarna tillbaka och köpa min symaskin någon annanstans, handlaren verkar inte bra. Dessutom skulle jag inte köpa samma maskin. Om det nu skulle vara ett fel som är på husqvarna och du får en maskin med samma fel igen tänk då vika problem du skulle få. De skulle skylla allt på dig.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:16.