![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
|
Elanit: Stämmer bra, jag har rötter i Argentina. Jag bodde även där 1992-1999.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Jag trodde att det där bankandet skulle gå över...
Hur som helst, idag under dottern siesta så klippte jag till, sydde ihop och stoppade min "wabbit". Nu är det bara det roliga kvar, och det skall jag snart sätta igång med, skall bara natta flickan först! Ett litet tips är att använda ett riktigt tunt tyg, det gjorde inte jag!Trots att jag förstorade mönstret en del blev det väldigt svårt att vända! Återkommer med resultatet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Hej Laura!
Vad kul! Det skall jag hälsa maken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Fortsättning på tråden om mjuka leksaker.
Här händer det grejor! Nästa vecka skall jag försöka få till ett album så att ni får se den underbara "wabbit" jag gjort. Tack för tipset Anna!
Men till dess så vill jag ge ett tips. Någon hade lagt in en länk till sidan crafbits, och där hittade jag en jättekul apa gjord av två strumpor, och jag inser nu att många coola apor jag sett i min dag måste ha varit denna typ av "sock- monkey". Jag bestämde mig givetvis för att omedelbart tillverka en sådan till dotter (fast med broderade ögon i stället för knappar, hon är ju bara tio månader...) Om ni vill göra det samma vill jag här bara tipsa om bästa stället att köpa strumpor, så att inte ni, liksom jag, måste tillbringa en hel lördag med att leta efter den perfekta strumpan över hela stan! Jag var i varenda affär, och när jag nästan slutat leta, och i stället beslutat mig för ägna mig åt barnklädesrean så hittade jag guldstrumpan på Polarn och Pyret.På REA dessutom! Visserligen står det nu Polarn och Pyret på ryggen av min apa, och det är ju lite synd, men annars är den perfekt. Röd och svartrandig med gula detaljer så att min apa får gult huvud, näsa, händer, fötter och svanstipp. Helt perfekt, fans i lila svart med orange detaljer också. Ett tvåpack kostade 55 kronor, vilket ju inte är jättebilligt, men då får jag ju ett par att ha på mig också... Detta var alltså ett par strumpor i strl 39, och apan blir då ganska stor, det trodde inte jag, kanske 40 cm lång. Man skulle ju kunna göra en jättesöt miniapa av ett par barnsockar, till exempel att hänga i barnvagnen! Stoppad blir apan med innanmätet av en kudde från IKEA som kostade mig 12 kronor. Hur gör de för att hålla dessa priser? Jag vill inte veta... En kudde är nog lagom till en apa, plus att det blir lite över. Nu skall jag sätta mig framför en film och fortsätta sy, har kommit fram till att montera armarna. Jag hör av mig om hur det går! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Det skall bli spännande att få se resultatet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:58.