Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-02, 19:40   #16
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad

Jag måste bara berätta!

Jag har varit där och blitt med symaskin!
Jippi vad jag är glad och pirrig!
Jag ska få hämta den på fredag ! Undrar om jag kommer att få sova något denna vecka som kommer
Och Trollet!
Jag hittede tyg med varghuvuden på hos Quiltstationen! Jag tänkte du ville veta!

Åsa
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-02, 19:45   #17
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

åh

tax för tips ska dit i morgon

vinkar glatt o glad åt tips
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-02, 19:49   #18
WiKa WiKa är inte uppkopplad

Grattis Åsa!

Vilken symaskin blev det? Åhh vad du måtte längta.

KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-02, 19:58   #19
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad

Det blev en Brodher 4000D!
Jag tror att jag fick mycket maskin för pengarna!
Så är det någon som har denna maskin och har något tipps så låt mej veta det!
Åsa
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 17:09   #20
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

jag köpte inga vargar

men nog blev det en hel massa annat oxå..

fast jag tyckte nog allt det var liite dyra tyger, men overlocktråden var ju överkomlig tycker jag..

oj så mycket maskiner man kan dräggla över, fina tyger, oannat smått o gott.
men visst är det konstigt att lite band mm kan bli så många hundringar???
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 18:21   #21
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad

Jag var på syfestival igår och blev med en som jag hoppasska ge mig många kreativa stunder. En Xpression ingen tråd inga knappar bara en gaspedal och 5 nålar. Det ska bli spännande att se vad man kan åstadkomma efter en träningsperiod,En leksak som man kan unna sig som pensionär.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 19:30   #22
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad

Får man vara lite gnällig över symässan? Instämmer i att det blivit för lite sy och för mycket annat. Kläder, vaxdukar, Kiviksförsäljare av smörjmedel, scrapbooking, salta mandlar, smycken m m. Vore bättre om det blev en konsthantverksmässa i stället. Lite falsk marknadsföring. Sen var det väldigt dåligt med mässpriser. Fast en del billiga fina tyger fanns förstås. Trots allt gnället handlade jag duktigt sånt man har svårt att hitta annars. Men vete 17 om jag betalar 120 kronor för detta nästa år. Om jag inte ska köpa en ny symaskin förstås då vore det bra att ha alla märken på plats för att låta försäljarna svettas lite.
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 22:29   #23
freja71 freja71 är inte uppkopplad

Hejsan alla.

Jag var också där idag och måste tyvärr också gnälla lite. Det var lite väl mycket annat och lite dåligt med mäss-priser.
Jag kunde, förstås, inte låta bli att handla lite i alla fall.
Jag kom hem med
1 stickbok, en ny Burdatidning, 3 korsstygnsbroderier,lite skottsk konfekt
samt lästar för tovning (ska försöka lära mig att tova) och lite garn.
Jag tycker inträdet är lite högt (120 kr), då priserna för att ha en monter där, tydligen är väldigt höga.Då tycker jag att inträdet borde vara lägre.

Mvh
Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-04, 08:11   #24
avslutad111024 avslutad111024 är inte uppkopplad

festival på fredagen

Jag var där i fredags.
Milly , Ingalill och jag åkte med en buss från Hudiksvall dit.Jag fick sittplats i bussen bredvid en trevlig tjej från Hudik.
Så vi diskutera broderimaskiner och hantverk hela vägen ner.Jag tipsade henne om sysidan oxå.
kanske köper hon en maskin, när hon kommer in här o får se allt man kan skapa med en sådan maskin.

I alla fall verkar folk tro man e tokig som har så dyra symaskiner,Så som vanligt fick man ju säga att brodyr-symaskin kan man sy året om på,,till skillnad mot en skoter.

Jag handlade mindre än jag brukar göra,,å inget tyg skulle jag köpa.( för jag har ju redan så mycket tyg. Men mitt inköp blev en ny broderisax,
ett lappteknikmönster på appliqationskatt, och en japansk bok med massor av fina mönster.sist så blev de tyginköp i alla fall, 1,5 meter vitt quilttyg.
avslutad111024 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-04, 10:18   #25
Lithia Lithia är inte uppkopplad

Jag har aldrig varit på symässan och varje år läser jag recensionerna och de säger alltid samma sak.
För mycket "annat".
Ni som gått ofta, har ni funderat på att maila era åsikter till de som anordnar mässan ?
Jag tycker det vore bra om vi fick en renodlad konsthantverksmässa istället för knallemarknad...
Och då kan jag även tänka mig att gå på den...

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-04, 10:30   #26
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Jo, det vore bra om de delade ut enkätpapper som man kan fylla i, då får de se vad folk tycker egentligen.

Men maila dem får man nog göra. Inte jag, jag har inte varit på mässan. Men jag vet hur det kan vara på mässor.

Arrangören vill förstås ha mycket pengar så de tillåter saker som inte hör hemma. De kanske tänker "moppar, tanter brukar ju städa, så det passar ju bra"
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-04, 12:28   #27
Stinas Stinas är inte uppkopplad

Smile Varit där

Jag var där i fredags...det var mycket folk på plats. Ungefär samma utbud som förra gången..lite mer papper och smycken än förut. Det kanske borde kallas hobbymässa i stället. Det blev ingen symaskin den här gången..men har tittat ut vad jag vill ha..den Janome Easy Jeans....nog skulle jag vilja ha en cover-maskin också och byta min Janome MC300 till MC350 så man slappa springa fram och tillbaka mellan datorn och symaskinen.
Men det blev sybehör och tyger för dryga tusenlappen. Skulle ha en broderiram...men de hade inga till försäljning.....dåligt.
Var det någon som såg om Singer hade någon monter???? Jag kunde inte finna dem i alla fall.
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-04, 17:45   #28
greta1 greta1 är inte uppkopplad

hej det kommer en hantverksmässa i december.
Där finns det mesta som även visas på symässan
+ mycket mera.Jag tänkte gå på den,det blir som två mässor i en.
greta1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-04, 18:44   #29
millyudden millyudden är inte uppkopplad

den mässan har jag aldrig varit på kanske dax att besöka den också nån gång. Men vilken dum månad december flyger ju bara fram och pengarna går till julklappar. men men nästa år kanske.
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-04, 19:06   #30
HelenD HelenD är inte uppkopplad

Jag var där igår och tycker också att det mer liknar en hobbymässa än symässa. Några planerade inköp av joggingtyg, sybehör som nålar och blixtlås, mönster och sedan blev det mönster och tyg till trosor och BH.

Bästa av allt är att jag sedan slog till på en Janome brodermaskin 350E efter att ha längtat, tittat, pratat om en sådan i 3 år. Ska ringa försäljaren på onsdag för att höra om den har levererats till butiken. Passar på att städa, packa för nästa helgs dansäventyr och sy så långt det går på träningsoverallen som jag klippte till förra helgen. Tänkte att jag ska brodera något på den på torsdag kväll innan jag åker och dansar på fredag. Hoppas att jag hinner och att det inte är så svårt att fixa till det första broderiet.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:45.